کرمانشاه ؛

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه دیده نشده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان گزارش نشده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خسرو شهبازی با اشاره به اینکه بیماری ویروسی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بسیار خطرناک است افزود: پایش‌ها برای پیشگیری از وجود بیماری در استان به صورت جدی توسط اداره کل دامپزشکی و دستگاه‌های مرتبط در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای مرز گسترده با کشور همسایه عراق است  و در حال حاضر 5 استان کشور عراق با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان درگیر شده است ادامه داد: هیچ محصول کشاورزی از مرزهای استان کرمانشاه وارد نمی‌شود و در صورتی که با محموله کشاورزی بدون مجوز در مرزها مواجه شویم به سرعت محموله توقیف و معدوم سازی انجام می‌شود.

شهبازی یکی از مشکلات را در پیشگیری از آنفلوآنزای طیور برخورد با عرضه مرغ زنده اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی هستیم  و خانواده‌ها نیز باید توجیه و اطلاع رسانی شوند.

وی دیگراقدامات را آموزش در زمینه آلودگی طیور به ویروس به روستائیان، مشاوره ترویجی، برگزاری 65 کلاس برای مرغداران صنعتی استان در روستاها و... انجام گرفته است.


انتهای پیام/ح

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: آنفولانزا ، فوق ، حاد ، پرندگان ، دیده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.