اصفهان؛

شهر کاشان نظیر ندارد

رییس سازمان شهروندان جهانی گفت: وقتی شهر بی نظیر و جامعه شهروندی پایدار کاشان را دیدم ادعای پایداری کشورهای غربی برایم خنده دار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،پروفسور کواک ظهر امروز در نشست با رییس واساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با اظهار خشنودی فراوان از دیدار آنها گفت:من از کاشان با باغ فین وسیلک وخانه های تاریخی که برای شما به ارث گذاشته شده است متوجه شدم این جامعه شهروندی شما پایدار وثابت است.

وی با اشاره به بازدید خود از 5 هزار شهر در جهان گفت:شهر کاشان واقعا بی نظیر است.
کودک خوشحالی فراوان خود از تلاش کاشان برای حفظ واحیای میراث گذشتگان  واستمرار این تلاش گفت:معماری خانه ها در این شهر متناسب با فرهنگ واقلیم و عقاید فوق العاده بی نظیر است.

رییس مجمع شهرهای جاده ابریشم، با تاکید بر حس روحانی ومعنوی که در شهر کاشان است گفت:وی در هتل سنتی محل استقرارش در این شهر افراد از شهرها وکشورهای مختلف داخل وخارج از ایران را دیده است که چقدر راحت وآسان باهم ارتباط برقرار می‌کنند اما این ارتباط در کشورهای دیگر که نمونه بارز آن سيول در کره جنوبی وژاپن می باشد ارتباطات خانوادگی از بین رفته است.

پروفسور کواک، زندگی کردن آپارتمان نشینی،  تنهایی وبدون خانواده 50 درصد افراد در سيول را تاکید کرد و گفت: آنها انفرادی زندگی میکنند ومثل ماشین سخت کار می کنند اما وقتی یکی از افراد پیر آنها در آپارتمانش تنهایی می میرد یک هفته تا یکماه کسی از مرگ آنها خبر ندارد.

وی احساس خوشحالی وافتخارش به مردم کاشان وایران را که برای خانواده ارزش قايل هستند خاطرنشان کرد و گفت :وی به عنوان یک معمار، طراح شهری، علوم سیاسی، معماری منظره،  فلسفه ومذهب که به خاطر آموزش وتحصیل همه اینها در آمریکا به apple (مخفف این رشته ها با حروف اول) متوجه شده که آموزش امروز بیشتر یادگیری به جای یادددهی است.

به گفته وی،امروز در این دانشگاه من دانشجو هستم ویاد می گیرم چون شاهد تمدن انسانی بزرگی نظیر سیلک با قدمت 7500 ساله در این شهر هستم.

رییس سازمان شهروندان جهانی با تاکید بر اینکه وی به کاشان ومراکز علمی آن آمده تا چیزی یاد بگیرد و خوشحال از این همه حس انسانیت و امید در این شهر است گفت: رعایت هارمونی بشری، نبوغ وبخشندگی در کاشان وایران سه فاکتور مهم درک تمدن انسانی در کاشان برای وی است.
پروفسور کواک،تصریح کرد:اکنون زمان آن است که ایران نبوغ خودرا با بخشندگی نشان دهد.

وی، با تاکید بر اینکه اساتید دانشگاه آزاد بین خودشان و وی هیچ تفاوتی نبینند گفت: وی از فرط احساسات گرم،صمیمانه وخونگرم  مردم ایران ومهربانی مردم کاشان نام نوه خود را که در منهتن نزدیک دانشگاه نیویورک زندگی می کند سیلک می گذارد.

پروفسور کواک حتی نام خود وهمسرش را میلاد ومولود که از طرف شهردار تهران برایش گذاشته شده تاکیدکرد و گفت:کاشان آمال،آرزو و رویای وی است.

وی اظهارداشت: کاشان برای وی یک ماموریت و یک کار است که باید در سطح جهانی انجام دهد.
به گفته وی، کاشان وایران با این همه ظرفیت و میراث از گذشتگان چون معماری، فرهنگ، هنر، ادبیات،شعر شعرا و همفکری وتطابق با تکنولوژی روز می تواند رنسانس قرن آینده  را ایجاد کند.
کواک در پایان، رعایت هارمونی وحفظ سنت وفرهنگ وتمدن ضمن تطابق با دهکده جهانی وتکنولوژی روز را خواستارشد.

شایان ذکر است نشست پروفسور کواک با رییس واساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان پیرامون همکاری های پژوهشی در حوزه معماری وفرش، علمی، فرهنگی  و آموزش زبان وادبیات فارسی برگزارشد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.