انتقاد نمایندگان مجلس افغانستان از حکومت؛

بی‎توجهی در شکستن محاصره یک پاسگاه پلیس در بغلان

نمایندگان مجلس، از محاصره یک پاسگاه پلیس بغلان انتقاد و حکومت را در شکستن این محاصره به بی توجهی متهم کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،نمایندگان مجلس می گویند که پاسگاه پلیس در منطقه سرخ کوتل بغلان از یک هفته به این سو در محاصره طالبان قرار دارد؛ اما حکومت به ویژه وزارت دفاع تاکنون برای شکستن این محاصره کاری انجام نداده است.

میردادخان نجرابی رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفت: بیز (پایگاه) پلیس در منطقه سرخ کوتل بغلان از ۶ روز به این طرف در محاصره طالبان قرار دارد و نیروهای امنیتی به ویژه ارتش ملی به دلیل آنکه که از مرکز هدایت ندارند هیچ گونه عکس العملی برای شکستن این محاصره انجام نمی دهد.

آقای نجرابی افزود: نیروهای تحت محاصره آب و غذای خود را تمام کرده اند و اگر توجهی صورت نگیرد زندگی آنان در خطر قرار خواهد گرفت.

نمایندگان مجلس می گویند که نارسایی های حکومت تاثیرات بدی روی روحیه نیروهای امنیتی در مقابله با دشمن بر جا می گذارد.

صالح محمد صالح یکی از اعضای مجلس گفت: نظامیان پلیس از یک هفته به این سو در محاصره اند و هیچ گونه کمک رسانی نمی شود؛ این موضوع روحیه نیروهای امنیتی را در مبارزه با دشمن تضعیف می کند و حکومت هرچه زودتر باید برای شکستن این محاصره اقدام کند.

آقای صالح افزود: باید مسئولین امنیتی در بغلان زیر فشار قرار گیرند تا آنان عملیات شکستن محاصره این پاسگاه پلیس را هرچه زودتر آغاز کنند.

از سوی دیگر، صدیق احمد عثمانی یک عضو دیگر مجلس گفت: براساس معلومات نهادهای امنیتی، عملیات شکستن این محاصره از شب گذشته آغاز شده؛ ولی هنوز از نتایج آن خبری در دست نیست.

ظاهر قدیر معاون اول مجلس نیز از حکومت و نهادهای امنیتی خواست که هر چه زودتر برای شکستن محاصره این پاسگاه پویس در بغلان اقدام کنند.

آقای قدیر از کمیسیون امنیت داخلی مجلس خواست که عملکرد نهادهای امنیتی برای شکستاندن محاصره را نظارت کند.

اعضای مجلس نمایندگان از مقاومت و ایستادگی نیروهای امنیتی در سطح پایین در سراسر کشور استقبال کردند و از رهبری این نیروها خواستند که در امر کمک رسانی به خط مقدم جنگ کوتاهی نکنند.

آنان دستاورد نیروهای امنیتی را در نقاط مختلف کشور ستودند و تاکید کردند که عملیات نیروهای امنیتی، طالبان را در بسیاری از مناطق کشور با شکست روبرو کرده است.

هم اکنون نیروهای امنیتی در بیش از ۱۴ ولایت افغانستان بر علیه طالبان می جنگند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار