قزوین؛

کلنگ زنی مجموعه نمونه گردشگری

کلنگ ساخت مجموعه نمونه گردشگری باغ تابان به زمین زده شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ این مجموعه گردشگری در غرب روستای رشتقون قزوین در زمینی به مساحت 50 هکتار ساخته می شود .

کلنگ زنی مجموعه  نمونه گردشگری

برای احداث این مجموعه  ۲۰۰ میلیارد تومان اعتباردر نظرگرفته شده است .

در مجموعه نمونه گردشگری باغ تابان قرار است خدمات تفریحی  ، ورزشی ، آموزشی ، اقامتی و رفاهی به مردم و گردشگران ارائه شود.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در این مراسم گفت : صنعت گردشگری در این  دولت به رسمیت شناخته شدو تبدیل به یک ضرورت ملی و اقتصادی شده است .

سعید شیر کوند با اشاره به ورود گردشگران خارجی به کشور افزود: در شرایط عادی  ضریب اشغال تخت در هتل ها از چهل درصد به هشتاد درصد رسیده است .

کلنگ زنی مجموعه  نمونه گردشگری

وی همچنین به افزایش تعداد هتل ها اشاره کرد و گفت :  در سالهای گذشته 118  هتل چهار و پنج ستاره در ایران به استثنای کیش و قشم ساخته شده است .

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در دولت فعلی  28 هتل چهار و پنج ستاره به بهره برداری رسیده است  و 175 هتل هم  پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد دارد.

معاون عمرانی استانداری هم در این مراسم  گفت : در حال حاضر 30 پروژه گردشگری در استان داریم که بیست درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 منوچهر حبیبی افزود:در حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری به هیچ سرمایه گذاری نه نمیگوییم مگر اینکه سلامت مردم و محیط زیست را به خطر بیاندازد.

 محمد علی حضرتی ها مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این مراسم  به ظرفیت های قزوین درباره  گردشگری اشاره کرد و گفت : قزوین با بیش از هزار و سیصد اثر ثبت شده تاریخی و همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب ، شرایط خوبی برای ورود گردشگران را دارد .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.