بندرعباس؛

دفن غیر بهداشتی زباله معضل شهرهای ساحلی

مدیریت پسمانددر 17 شهر ساحلی هرمزگان استاندار نیست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،کارشناس مسئول پایش اداره کل محیط زیست هرمزگان گفت: از 17 شهر ساحلی استان، برای 13شهر مطالعات مدیریت پسماند انجام شده است و برای شهرهای سیریک و گروک نیز طرح مدیریت پسماند به تصویب رسیده است.
مهران سلجوقی افزود:طرح مدیریت شامل شیوه انتقال، محل نگهداری، دفن بهداشتی و بی خطر سازی است .
وی گفت : آلودگی خاک، منابع آبی و انتقال بیماریهای عفونی از پیامدهای نبود مدیریت استاندارد پسماند است که بر اساس قانون مدیریت پسماند کشور، دفن غیربهداشتی زباله در شهرهای ساحلی ممنوع است و باید در این شهرها فضای مناسبی که بتوان شیرابه و بیوگاز پسماند را جدا کرد و زباله را با خاک پوشاند ایجاد شود.

کارشناس مسئول پایش اداره کل محیط زیست هرمزگان  افزود:روزانه 2600 کیلو گرم پسماند عفونی در مراکز بهداشتی درمانی استان تولید می شود که 12 بیمارستان استان به دستگاه هیدروکلاو برای بی خطر سازی زباله های عفونی مجهز هستند و 6 بیمارستان در حال نصب این دستگاه هستند و دو بیمارستان هم هنوز به این دستگاه ها مجهز نشده اند.
 مسئولیت مدیریت پسماند در شهرها با شهرداری ها، در روستا ها با دهیاری ها و مسئولیت زباله های ویژه مانند زباله های بیمارستانی با تولید کننده آن است.
شهروندان هرمزگانی روزانه هزارو450تن پسماند یا زباله تولید می کنندو سرانه تولید پسماند به ازای هر شهروند نزدیک به یک کیلوگرم زباله در شبانه روز است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار