برای نخستین‌بار در شرق کشور؛

برگزاري نمايشگاه موتورسيكلت هاي قديمي در تربت حيدريه

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از افتتاح نمایشگاه موتورسیکلت‌های قدیمی برای نخستین‌بار در شرق کشور خبر داد.

برای نخستین‌بار در شرق کشور؛برگزاري نمايشگاه موتورسيكلت هاي قديمي در تربت حيدريهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، هادی شریفان گفت: نخستین نمایشگاه موتورسیکلت‌های قدیمی در شرق کشور با حدود 30 موتور سیکلت قدیمی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: درهفته میراث فرهنگی 15 برنامه به صورت متنوع اجرا می‌شود که شامل کوهپیمایی، طبیعت‌گردی، برگزاری انجمن نخبگان و برگزاری نخستین نمایشگاه موتورسیکلت‌های قدیمی در شرق کشور است که با همکاری آقای کوهستانی حدود 30 موتور سیکلت به نمایش گذاشته می‌شود .

شریفان افزود: شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) 29 اردیبهشت را روز جهانی موزه اعلام و به این مناسبت مراسم بزرگداشتی را برپا می‌کند.

وی ادامه داد: موضوع روز جهانی موزه در سال 2016 "موزه و چشم‌انداز فرهنگی" خواهد بود؛ به همین منظور مقرر است در مجمع عمومی ایکوم موزه و ظرفیت‌های آن بحث و بررسی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه افزود: هرموزه با توجه به چشم‌انداز خاص خود، از دانش و مهارت منحصر به فردی جهت نیل به مقصود استفاده می‌کند تا مأموریت اصلی خود را که حفاظت از میراث بشری چه در درون موزه‌ها و چه محیط بیرونی است، به نحو احسن تحت پوشش قرار دهد.

وی تاکید کرد: از مجموع 70 بنای تاریخی شناسایی شده در این شهرستان، 46 اثر در فهرست آثار ملی قرار گرفته که 35 مورد آن بنای تاریخی و بقیه محوطه و تپه‌های باستانی است.

شریفان افزود: البته ابریشم‌کشی یا چله‌کشی تربت حیدریه نیز در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده و درصدد ثبت درخت کاج 700 ساله روستای کاج در بخش مرکزی تربت حیدریه نیز هستیم.

وی اظهار کرد: منطقه تربت حیدریه فاقد مراکز طبیعی مهم و شناخته شده است و تنها می‌توان به منطقه گردشگری رودمعجن و حصار در بخش بایگ تربت اشاره داشت.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.