پاکستان: آمریکا و متحدانش در افغانستان شکست خورده اند

مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان گفت: آمریکا و دهها کشور از متحدانش در کشور جنگ زده افغانستان با شکست مواجه شده اند.

پاکستان: آمریکا و متحدانش در افغانستان شکست خورده اند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، 'ناصر خان جنجوعا' روز گذشته در سمیناری با موضوع 'بحران پناهندگان و تبعات آن بر امنیت ملی و جهانی' در اسلام آباد گفت: شرایط امروز افغانستان حاصل لشگرکشی های سال های گذشته به این کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت بازگشت آوارگان افغان از پاکستان به کشور خود گفت: پاکستان با وجود اینکه به دلیل حضور حدود سه میلیون پناهند افغان در این کشور میلیاردها دلار خسارت را متحمل شده است، اما دهها سال به این پناهندگان جا و مکان داده و آنان را سر سفره خود شریک کرده است.

وی تاکید کرد: پاکستان در بحث مهاجران افغانستان از خودگذشتگی های زیادی نشان داده است در حالی که جامعه بین الملل سالانه با ارائه مبلغی ناچیز به پاکستان به ازای هر پناهنده افغان، از مسئولیت خود شانه خالی می کند.

وی با بیان اینکه قلب پاکستان برای مردم رنج دیده افغانستان می تپد، برخی ادعا و تصورات مبنی بر بازی دوگانه پاکستان در بحث اوضاع افغانستان را به شدت تکذیب کرد و افزود: مهاجران ناخواسته در جریان های تروریستی مورد استفاده قرار می گیرند و برای جلوگیری از چنین معضلاتی باید سیستم مدیریت مرزی میان پاکستان و افغانستان را بهبود بخشید و راه را بر رفت و آمدهای غیرقانونی بست.

ایرنا نوشت: ناصر جنجوعا تاکید کرد: جنگ راه حل اختلافات نیست، پاکستان و افغانستان درست است دارای برخی از اختلافات هستند اما دو کشور می توانند در راستای منافع مشترک گام به سوی ثبات و امنیت بردارند و در این خصوص جامعه بین الملل به پاکستان و افغانستان باید کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار