مخالفت کشورهای اسلامی با حضور همجنس‌گرایان در نشست ویژه سازمان ملل و واکنش آمریکا و اروپا

پنجاه و یک کشور اسلامی جلوگیری از حضور سازمان‌های مدافع حقوق همجنس گرایان را در نشستی ویژه در سازمان ملل خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کشورهای اسلامی (در مجمع عمومی سازمان ملل متحد،) جلوگیری از حضور سازمان‌های مدافع حقوق همجنس‌گرایان را در نشستی ویژه در سازمان ملل متحد خواستار شدند. 

۵۱ کشور اسلامی، جلوگیری از حضور ۱۱ سازمان مدافع حقوق همجنس‌گرایان و کسانی که تغییر جنسیت داده‌اند را در نشست سطح بالای سازمان ملل متحد که با هدف مبارزه با بیماری ایدز برگزار خواهد شد خواستار شدند که این درخواست با اعتراض آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا مواجه شد. 

مصر به نیابت از سازمان همکاری اسلامی، نامه‌ای را در خصوص اعتراض به حضور این سازمان‌ها به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد که ۱۹۳ کشور را شامل می‌شود تحویل داد اما در این نامه علت این درخواست مشخص نشده است. 

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل، نامه‌ای به موگنس لیکتوفت، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نوشت و در آن اعلام کرد با این اقدام، شاید این سازمان‌ها از دفاع از حقوق همجنس بازان و کسانی که تغییر جنسیت داده‌اند، منع شوند. 

پاور افزود: «با توجه به اینکه تغییر جنسیت دادگان حدود ۴۹ برابر نسبت به دیگران در معرض ابتلا به ایدز قرار دارند کنار گذاشتن آن‌ها از نشست سطح بالای سازمان ملل متحد مانعی در مسیر پیشرفت جهانی در مبارزه با بیماری واگیردار ایدز به وجود خواهد آورد.» 
 
مسئولانی در سازمان ملل گفتند اتحادیه اروپا و کانادا نیز نامه‌ای به دبیرکل برای اعتراض به این درخواست سازمان همکاری اسلامی که عربستان سعودی، ایران، اندونزی، سودان و اوگاندا را نیز شامل می‌شود نوشتند. 

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد این سازمان ازدواج همجنس گران در میان کارکنان خود را به رسمیت خواهد شناخت. 

رویترز در انتها نوشت: روسیه در کنار ۴۳ کشور از جمله عربستان سعودی، ایران، چین، هند، مصر، پاکستان و سوریه سال گذشته تلاشی بی‌فایده را برای جلوگیری از این اقدام انجام دادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار