نحوه پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی از نحوه پذیرش بدون آزمون دانشجو دکتری در این دانشگاه خبر داد.

جعفر کیوانی معاون اموزشی دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پذیرش دانشجوی دکتری بر اساس شیوه نامه ای که سازمان سنجش برای دانشگاه ها ارسال کرده صورت گرفته بدین ترتیب کسانی که در آزمون سنجش شرکت کردند و حدنصاب در دانشگاه خوارزمی را کسب کرده اند می توانند در سامانه دانشگاه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در رشته هاي مختلف حدود 3هزار نفر در سامانه دانشگاه ثبت نام کردند.

کیوانی افزود: دانشگاه خوارزمی طبق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری و شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات داخلی از میان دانش آموختگان و دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی مطابق شرایط اعلام شده،دانشجو می‌پذیرد.

وی گفت: در صورت تایید شرایط عمومی داوطلب و راه یابی به مرحله مصاحبه علمی، ضروری است و اصل تمامی مدارک شناسایی و نسخه کامل مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی بارگذاری شده در سامانه جامع دانشگاهی، در روز برگزاری مصاحبه ارائه گردد. شرایط اختصاصی و مصاحبه در کمیته تخصصی بررسی می شود.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: آزمون دوره تخصصی دانشگاه تا مرداد ماه ادامه دارد و نتايج در هفته اول مرداد ماه به سازمان سنجش آموزش کشور تحویل داده می شود و دانشجویان می توانند از اول مهر ماه سر کلاس حضور پیدا کنند.

کیوانی در پایان در خصوص آزمون های استعداد درخشان یادآور شد:به دلیل عمومی بودن دروس دانشجویان استعداد درخشان، پذیرش این دانشجویان آیین نامه جداگانه دارد و کسانی که واجد شرایط پذیرش بدون آزمون هستند می‌توانند در سامانه دانشگاه ثبت نام کنند و مصاحبه این دانشجویان هم طبق جدول زمانبندی شده اعلام می گردد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار