اهواز؛

تولید صنایع دستی دزفول متناسب با نیاز بازار جهانی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: صنایع دستی این شهرستان متناسب با نیاز بازار جهانی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یعقوب زلقی با اشاره به سفر 2 نفر از مربیان بین المللی صنایع دستی کشورمان به دزفول و برگزاری کارگاه آموزشی برای هنرمندان صنایع دستی این شهرستان بیان کرد: در این دوره طرح ها و ایده های نو و متناسب با نیاز بازار جهانی به هنرمندان کپو باف، خراط و سفالگر دزفول آموزش داده شد.

وی افزود: مربیان بین المللی نیازهای صنایع دستی بازار جهانی را شناسایی و بیش از 15 نمونه صنایع دستی که تلفیقی از هنر خراطی، کپو و سفال می باشند را به هنرمندان دزفولی ارائه کردند.

زلقی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی برای 15 گروه از هنرمندان بخش سردشت، شهیون و شهر دزفول برگزار شد اظهار داشت: مربیان بین المللی از چیره دستی صنعتگران دزفولی به وجد آمده و آموزش هایی را که تصور می شد در مدت 1 هفته باید ارائه شود در مدت کوتاهی به آنان آموزش دادند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری دزفول خاطرنشان کرد: طبق گفته مربیان بین المللی چیره دستی هنرمندان صنایع دستی دزفول فراتر از استانداردهای بین المللی است و باید در این خصوص سرمایه گذاری کرد تا از هنر آن ها در سطح بین الملل استفاده شود.

وی اذعان داشت: در این دوره آموزشی مقرر شد طرح ها و ایده های ارائه شده که تلفیقی از خراطی،کپو و سفال می باشد از سوی هنرمندان دزفولی تولید و کیفیت کار توسط شرکت های تولیدی بررسی تا نسبت به تولید عمده این محصولات اقدام گردد.

یعقوب زلقی اظهار داشت: بیش از 100 نوع صنایع دستی در دزفول تولید می باشد که برخی از این صنایع از جمله احرام بافی مغفول مانده اند که تلاش می شود با برگزاری کارگاه صنایع دستی این هنرهای مغفول مانده بار دیگر احیا شوند.

صنایع دستی دزفول شامل 50 تا 60 شاخه اصلی و بیش از 100 زیرشاخه است که توسط هنرمندان دزفولی تولید می شوند.

تاکنون خراطی دزفول به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.