مدیرعامل شرکت رجا خبر داد

آزادسازی قیمت‌ قطارهای لوکس

مدیرعامل شرکت رجا گفت: آزادسازی قیمت‌ قطارهای لوکس انجام شده اما درمورد قطارهای عمومی دولت باید با پایین نگه داشتن قیمت‌ها از این بخش حمایت کند.

سیاست‌های نادرست قیمت‌گذاری موجب زیان دهی رجا شده/ راه اندازی قطار سیمرغ ویژه امسالبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن موسوی‌نژاد مدیر عامل شرکت رجا در نشست خبری امروز در نمایشگاه بین المللی بیان کرد: قرار بود یارانه قطار‌های محلی که حدود 80 تا 90 میلیارد تومان است از محل منابع عمومی دولت پرداخت شود اما به دلیل محدودیت منابع محقق نشده این در حالی است که سهم بدهی‌های شرکت رجا کمتر از یک پنجم دارایی این شرکت است.

وی با اشاره به اینکه در دو ماهه ابتدایی امسال میزان تاخیر قطارهای ترانسفر نسبت به  مدت مشابه سال قبل نصف شده تصریح کرد: از 20 قطار ترانسفر 15 قطار فعال است که این رقم در تابستان به 18 قطار می رسد.

مدیرعامل رجا با کاهش میزان تاخیر قطارها گفت: در سال گذشته در مقاطعی میانیگن تاخیرها بیش از 70 دقیقه و در طول سال حدود 53 دقیقه بود اما از ابتدای امسال تا کنون این میانگین به زیر 30 دقیقه رسیده است.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته 32 واگن بازسازی شده گفت: طی قراردادهای منعقد شده  80 واگن تا پایان سال بازسازی خواهد شد، این در حالی است که از یک هزار و صد واگن رجا 90 واگن به خاطر عمر بالا از رده خارج شده است.

وی از راه اندازی رام دوم قطار زندگی در سال جاری خبر داد و گفت: قطار سیمرغ ویژه امسال راه اندازی خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت رجا با اشاره به آزاد سازی قیمت قطارهای لوکس گفت: قیمت‌گذاری باید متناسب با رایانه‌ای باشد که دولت به بخش ریلی پرداخت میکند، د رهمین راستا آزادسازی قیمت‌ قطارهای لوکس انجام شده اما درمورد قطارهای عمومی دولت باید با پایین نگه داشتن قیمت‌ها از این بخش حمایت کند.

وی با بیان اینکه همه قطارهای محلی در دنیا دچار ضرر و زیان می شوند گفت: حدود 4 سال است که مطالبات ما از دولت به موقع گرفته نشده است.

وی افزود: قطار بین المللی ترکیه را به دلیل بمب گذاری در این مسیر فعلا متوقف کردیم این در حالی است که دولت و راه آهن ترکیه درخواست در مسیر قرار گرفتن این قطار را دارند اما به دلیل نبود امنیت کافی اقدامی انجام ندادیم.

موسوی‌نژاد در خصوص سهولت در دریافت بلیط قطار گفت: فروش اینترنتی سایت رجا را توسعه دادیم از آنجایی که مراجعه‌های اینترنتی از کامپیوترها به موبایل‌های هوشمند ارجاء داده شده اپلیکیشن ویژه‌ای برای این امر طراحی کردیم.

انتهای پیام /
برچسب ها: رجا ، شرکت ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید نظارت بیشتری بر گران فروشی شرکت رجا داشته باشند
آخرین اخبار