نیوزمکس: موشک‌های فراصوت روسیه و چین بر هر سامانه دفاعی برتری دارند

پایگاه تحلیلی نیوزمکس در گزارشی نوشت موشک‌های فراصوت روسیه و چین، سامانه‌های دفاع موشکی را در جهان به چالش می‌کشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب سایت نیوزمکس در گزارشی به قلم  "لری بل" نوشت: روسیه و چین ماه گذشته خودروهای نظامی پیشرفته‌ای را به معرض نمایش گذاشتند که قادر هستند انواه موشک‌ها با قابلیت کلاه هسته‌ای را با سرعتی فراتر از صوت به هر هدفی در سراسر جهان برخورد کند.  هر دو این کشورها مدعی شدند هیچ سامانه دفاعی توان متوقف کردن موشک‌های روسیه و چین را ندارد.

"دیمیتری راگوزین،" معاون نخست وزیر روسیه، اهمیت گسترش توان موشکی این کشور را با توسعه تسلیحات هسته‌ای مقایسه کرد و اظهار داشت: کسیکه برای اولین بار به فناوری موشک‌های فراصوت دست یابد، می‌تواند تعیین کننده اصول جنگ‌های آینده باشد. 

چین فقط 3 روز پس از آنکه روسیه دومین موشک فراصوتی خود را مورد آزمایش قرار داد، هفتمین موشک را از این نوع با موفقیت آزمایش کرد. روسیه دو موشک فراصوتی زیرکان 3M22 و SS-19 را در پایگاه موشکی قزاقستان مورد آزمایش قرار داد. قرار است تا سال 2018 نسل جدیدی از موشک‌های فراصوتی روسیه در سری Pak DA تولید شود.

مرکز پژوهشی "جِین اینتلیجنس ریویوو" در گزارشی پیش بینی کرد روسیه در سالهای 2020 تا 2025 در مجموع 24 موشک فراصوتی را آزمایش خواهد کرد. 

مقامات نظامی چین مدعی شدند موشک‌های فراصوت این کشور به سرعت 11 هزار و 265 کیلومتر رسیده‌اند. کار توسعه این فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و چینی‌ها امیدوارند تا سال 2020 سلاح‌های جنگی جدیدی با قابلیت فراصوتی به بازار جهانی عرضه کنند.

آمریکا نیز حدود 1.5 سال پیش نخستین موشک فراصوتی خود را آزمایش کرد؛ اما مقامات پنتاگون تاکید کردند این موشک‌ها برای حمل کلاهک هسته‌ای به کار گرفته نمی‌شوند.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
آقا جان درسته بودجه نظامی آمریکا بسیار زیاده اما این بودجه در تمام نقاط دنیا خرج میشه این یعنی اینکه در جنگ منطقه ای قدرت چندانی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
روسیه و چین در مقابل آمریکا هیچ هستند خدا کنه آنروز زودتر برسه تا قدرت کد خدا رو ببینید
آخرین اخبار