اهواز؛

نام خود را به یادگار بنویسید تا مونس قبرم باشد

آیت الله خزعلی از شخصیت های اصلی در ایجاد جریان انقلابی در مردم خوزستان بودند و می توان گفت شناخت مردم خوزستان از امام خمینی(ره) به واسطه حضور این روحانی والامقام در استان خوزستان رشد و گسترش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، عضو خبرگان رهبری، به بیان خاطراتی از آیت الله خزعلی پرداخت که مشروح آن در ذیل خواهد آمد.

سال 69 در دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد از محضر آیت الله خزعلی به عنوان استاد بهره می بردیم، ایشان تعریف کردند: به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) برای سخنرانی راهی اهواز شدند؛ اهالی شوشتر وقتی از حضور ایشان اطلاع می یابند با اصرار از ایشان درخواست حضور در شهر شوشتر می کنند.

آیت الله خزعلی ادامه داد: من در مقابل درخواست آنها، گرفتن وقت ملاقاتی از علامه محمد تقی شوشتری را شرط پذیرش درخواست آن ها قرار دادم.

هنگام مستقر شدن به شوشتر متوجه شدم، علامه به دلیل کسالت، ملاقات را نپذیرفته اند؛ من نیز از سخنرانی امتناع کردم و شرط خود را به حضار یادآوری نموده و آنها نیز به محضر حاج شیخ محمد تقی شوشتری رفتند و از پذیرفتن دیدار با ایشان خبر آوردند.

در ملاقات، ایشان را  بسیار رنجور و ناخوش احوال دیدم به گونه ای که مرا نمی شناختند، پس از خداحافظی از محضر ایشان، اطرافیان مرا به علامه معرفی کردند و گفتند«ایشان آیت الله خزعلی حافظ قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است».

 علامه به محض شنیدن این حرف از جای خود برخاست و به دنبال من آمد و در حالی که با دو دست مرا به سوی خود فرا می خواند، در آغوشم گرفت و گفت«من افتخار می کنم که شما به دیدارم آمدید و از شما خواهشی دارم و آن اینکه نام خود را بر قرآنی که بسیار با آن مانوسم و وصیت کرده ام درون قبرم بگذارند، به یادگار برای من بنویسید»؛ من به شدت تحت تاثیر این بزرگواری علامه قرار گرفتم و تواضع بسیار زیاد ایشان را نسبت به قرآن و حافظ آن به چشم دیدم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.