لرستان؛

برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی در روستای کلنگانه دورود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود از برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم ابولقاسم فردوسی در روستای کلگانه این شهر خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ قائدرحمتی گفت: در این برنامه علاوه بر بخش های متنوع فرهنگی که در نظر گرفته شده بود ، سید مصطفی سعیدی نقال برجسته ایران زمین یکی از داستان های آموزنده و اخلاقی شاهنامه را نقالی نمود که با استقبال جمع کثیری از ساکنین این روستا مواجه شد.

وی افزود : یکی از اهداف مهم و رسالت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود در سال جاری بهره مندی تمامی نقاط شهرستان خصوصا روستاها از برنامه های فرهنگی و هنری است که اجرای برنامه شاهنامه خوانی و نقالی شاهنامه در روستای کلنگانه از جمله این فعالیتها محسوب می گردد.

قائدرحمتی از دیگر برنامه های گرامیداشت فردوسی را برگزاری مسابقه حفظ ١٠٠ بیت آغازین شاهنامه عنوان کرد و افزود :در این برنامه با همکاری مدیریت آموزش و پروش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود برگزار شد .

دیگر بخش مراسم اختصاص به شاهنامه خوانی داشت که در آن عیسی صحرایی و عباس یاراحمدی از شاهنامه خوانان پیشکسوت دورود ابیاتی از این کتاب را با لحن و گویش محلی سرودند .

در پایان فاطمه نوری ، زهرا میر نژاد و حمید رضا لک ه عنوان برگزیدگان این مسابقه معرفی و جوایز خود را دریافت نمودند .


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.