بجنورد؛

دفن 156 امامزاده از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع)‌ در خراسان شمالی

156 امامزاده از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع)‌ در خراسان شمالی مدفون هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی گفت: در خراسان شمالی بیش از 5 هزار موقوفه وجود دارد که این موقوفات ده‌ هزار رقبه به دنبال دارد.

سهرابی افزود: 65 درصد موقوفات به تعزیه اباعبدالله الحسین (ع) اختصاص دارد ولی شماری از مردم نمی‌توانند از عهده این امر بربیایند، اوقاف ورود کرده و این نیت خیر را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه احیای موقوفات در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در این اداره کل به دنبال تربیت و اعزام مبلغان به مناطق دور دست هستیم .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: بیش از 156 امامزاده از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع)‌ در این استان مدفون هستند که تلاش شده بقاع متبرکه این بزرگواران را مرمت کنیم که در این راستا مقبره 80 درصد از امامزادگان در خراسان شمالی بازسازی و تکمیل شده و مقابر سایر امامزادگان نیز در حال بازسازی و تکمیل است.

سهرابی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تبدیل کردن امامزادگان به قطب فرهنگی گفت: اقامه نماز، برگزاری برنامه‌های قرآنی، ایجاد خیمه معرفت و... از دیگر اقداماتی است که برای تحقق منویات رهبری در خراسان شمالی انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.