در همایش جوانان صلح و امنیت مطرح شد؛

89 درصد کاربران فضای مجازی جوانان هستند/رستمی: برجام برای جوانان نشاط آورد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تشکیل بیش از 1200 ان جی او جوان در دولت تدبیر و امید و پس از پیروزی برجام شکل گرفت که آثار مثبت این اتفاق بخوبی در میان جوانان مشهود است.

بالغ بر89 درصد کاربران قشر جوان هستند/ تاثیر مثبت برجام بر قشر جوان مشهود است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در همایش جوانان صلح و امنیت اظهار داشت: بیش از 1200 ان جی او جوانان پس از پیروزی برجام تشکیل شد که پیش از آن برای حضور جوانان در این گروه ها ، با برگزاری جلسات متعدد هم نمی توانستیم رغبتی برای حضور آنها ایجاد کنیم. 

وی تصریح کرد: صلح ، جوانان و امنیت 3 نقطه اشتراک مهم با یکدیگر دارند که بحث مهم رو به آینده بودن را شامل می شوند، زندگی و ادامه حیات در گرو سرزنده بودن جوانان یک مرز و بوم است.

رستمی با بیان اینکه در مقابل صلح و امنیت با موضوع جنگ و خشونت مواجه هستیم، افزود: متاسفانه خشونت وقتی در جامعه ای آغاز می شود جامعه  هدف آن کودکان و جوانی هستند که این امر نتیجه ای جز آینده ای پر از تردید و غم برای این قشر به بار نخواهد آورد.

وی ادامه داد:  این تصور که قشر جوان دچار افراط گری ، جنون فکری و تعصب گرایی هستند کاملا غیر منصفانه است در حالی که جوانان ما، نوگرا و انعطاف پذیر هستند.

رستمی با اشاره به اینکه جوانان در پدید آمدن جنگ و خشونت فقط ابزار می شوند، تصریح کرد: مظلومان اصلی جنگ و خشونت ها، جوانان هستند به همین دلیل یک جامعه سالم باید به دنبال رفع تنش ها و ایجاد صلح و امنیت برای موفقیت در تمامی زمینه های اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و ... باشد.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به چند ویژگی مهم ایجاد صلح و امنیت در جامعه تاکید کرد: زمینه سازی تعامل موثر و توانایی گفتگو در میان جوانان، توانایی حل مسئله، ارایه راه حل و ایجاد ریسک معقول در میان این قشر از جمله عوامل تاثیر گذار در ایجاد صلح و امنیت هم در جامعه و هم در بین جوانان هستند.

وی با بیان اینکه جامعه جوان آماده تعامل و گفتگو است ادامه داد: چرا که بالغ بر 89 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی به دلیل دسترسی آسان برای گفتگو ، تعامل موثر ، نقد و آزادی بیان ، جوانان هستند که ایجاد صلح و امنیت برای آنان بدون فراهم کردن زمینه تعامل موثر امکان پذیر نیست.

رستمی خاطر نشان کرد: اگر قرار است در جامعه های کوچک و بزرگ به صلح و امنیت دست یابیم، باید جوانان را دریابیم و آنها را در تمامی حوزه های کشور به مشارکت بگیریم و نیز از ایده ها ، پیشنهادات ، طرح ها و برنامه های آنها برای پیشبرد اهداف کشور بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان تلاش های بسیاری را در زمینه به کارگیری و مشارکت جوانان انجام داده است افزود: تلاش کرده ایم تا صدای جوانان را تحت عنوان ان جی او ها در کشور نهادمند کنیم و منافع ملی را با استفاده از نیروی جوان ، تامین و صلح و امنیت را گسترش دهیم.

معاون ساماندهی جوانان ادامه داد: همان گونه که در جنگ و خشونت آسیب دیدگان جوانان خواهند بود، در صلح و امنیت نیز آنها بهره مند می شوند در همین راستا ایجاد اشتغال ، تامین مسکن، تحصیلات عالیه و امنیت اجتماعی از جمله موارد مهمی هستند که برای این نسل دارای اهمیت است.

رستمی در خصوص آثار مثبت پیروزی برجام بر جوانان گفت: پیش از برجام، جامعه جوان آمادگی و رغبت حضور در عرصه های اجتماعی را نداشت اما در حال حاضر بنده به عنوان معاون ساماندهی امور جوانان شاهد رشد امید، نشاط و حضور آنها حتی در روستاهای کشور نیز بوده ام.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار