ایلام؛

تدوین 30هزار سند استاندارد ملی در کشور

مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی گفت: 30 هزار سند استاندارد ملی در سطح کشور در تمامی حوزه ها تدوین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛آزیتا خضرایی در نشست هم اندیشی استاندارد و دانشگاه ایلام اعلام کرد: یکی از مهم ترین وظایف سازمان ملی استاندارد تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی است که این امر به عنوان وظیفه اصلی بر عهده سازمان ملی استاندارد مشخص شده است.

خضرایی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد در راستای تحقق این وظیفه از متخصصان، کارشناسان، دانشگاهیان و مدیران کنترل سراسر کشور استفاده می کند تا استانداردهایی را تهیه و تدوین کرده که کاربردی بوده و علاوه بر ارتقای سلامت جامعه مشکلات را نیز حل کند.

وی به بند 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش پوشش استاندارد برای تمامی محصولات داخلی و ترویج آن اشاره کرد وافزود: اگر استانداردها وجود نداشته باشند، بطور قطع ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت شکل نخواهد گرفت و کالاهایی را که نماد ایران است، نمی توان به کشورهای همسایه صادر کرد.
خضرایی گفت: آنچه که به عنوان نظام استانداردسازی جدید مد نظر است، دارای پنج رکن استاندارد سازی، اندازه شناسی، ارزیابی انطباق، اعتبار بخشی و تایید صلاحیت و مدیریت کیفیت بوده که ما در رکن اعتبار بخشی و تایید صلاحیت نظام آزمایشگاه ها با نظام آموزش عالی و دانشگاه ها سروکار داریم که در این زمینه همکاری همه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی با اشاره به ظرفیت های خاص استان ایلام همچون مرز بین المللی مهران اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا نیازهای استان شناسایی شوند و واحدهای تولیدی را که استاندارد ندارند، بر پایه پژوهش و تحقیقات استاندارد آنها را تدوین و بتوانیم روند صادرات را رونق ببخشیم.
خضرایی به سیاستگذاری سال جاری سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و گفت: باید از پیشنهادات و توانمندی های صاحبنظران استانی بویژه دانشگاهی برای عملیاتی کردن برنامه سال 95 استفاده و اشکالات را شناسایی و برطرف کنیم.
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، سند ، تدوین ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.