ساری،

ترویج زایمان طبیعی

8 زایشگاه برای افزایش زایمان طبیعی در مازندران تا پایان امسال مناسب سازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ٬ قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اولین جشنواره استانی تریج زایمان طبیعی ، چالش پیش روی نظام تحول سلامت کشور را زایمان به روش سزارین عنوان کرد و گفت: در بسته تحول سلامت برای ترویج زایمان طبیعی دولت تمام هزینه های درمانی زایمان طبیعی رارایگان اعلام کرده است.

دکتر بابا محمودی افزود: برای تشویق وترغیب خانواده ها ومادران باردار پارسال 9هزار زایمان طبیعی با کمک هزارو900 گروه مداخله گر ماما دلیل از زایمان طبیعی در قبل، حین و پس از بارداری و دوران شیردهی به صورت رایگان انجام شد.

وی وضعیت مازندران از نظر میزان زایمان سزارین را نامناسب بیان کرد و براستفاده از ظرفیت تشکل های غیردولتی ان جی او رادر آگاه سازی وترویج زایمان طبیعی تاکید کرد.


ترویج زایمان طبیعی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه 27هزار تولد پارسال در مازندران صورت گرفت گفت: از زمان شروع تحول بسته سلامت با ثبت 12هزار زایمان طبیعی پارسال در استان زایمان سزارین 4 درصد کاهش یافت.

مردانشاهی از مناسب سازی 8 زایشگاه مازندران برای افزایش زایمان طبیعی خبر داد وافزود: پنج هزار متر مربع از زایشگاههای موجود مازندران امسال برای افزایش زایمان طبیعی با 8 میلیارد تومان اعتبار مناسب سازی می شود.

وی گفت: هر چند با اقدامات صورت گرفته با استانداردهای جهانی فاصله زیادی وجود دارد ولی تلاش ها به سمت ارتقا این وضعیت است در حالی میزان زایمان سزارین در کشور 56 درصد از کل زایمان ها است که این رقم در استانداردهای جهانی 20 درصد است.


ترویج زایمان طبیعی

در حاشیه این جشنواره یک روزه نمایشگاه زایمان طبیعی آری، سزارین نه در 50غرفه از دستاوردهای رشته مامایی مراکز بهداشتی درمانی شهرستان های برگزارشد.


ترویج زایمان طبیعی

ترویج زایمان طبیعی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.