برای نخستین بار در جهان:

انجام جراحی قلب، بدون ایست قلبی توسط یک پزشک مشهدی

یک پزشک مشهدی به همراه تیم خود توانست بر روی دو بیمار قلبی روش جراحی را پیاده کند ، که ضمن ایجاد تحولی بزرگ در عرصه علم پزشکی دنیا ، جان بیماران قلبی را بهتر نجات دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر اعظمی گفت: تا کنون برای تعویض ویا ترمیم دریچه های قلب در انسان باید ابتدا ایست قلبی را ایجاد می کردیم وسپس بعد از عمل دوباره با ایجاد شوک ورفتارهای پزشکی خاصی قلب را فعال می کردیم .

وی خاطر نشان کرد : در روش های ایجاد ایست قلبی تریمیم روند فعال سازی سیر طبیعی ماهیچه قلب با مشکلات وعوارضی همراه بود ودر برخی موارد ممکن بود بعد از ایست قلبی برگشتی در کار نباشد و منجر به فوت بیمار بشود.

دکتر اعظمی با بیان اینکه این عمل جراحی در حال حاظر برای دوبیمار بطور موفقعیت امیز در بیمارستان جواد ایمه مشهد انجام شده است.تصریح کرد: در روش جدید عمل تعویض وترمیم دریچه قلب به گونه ی است در حین عمل ماهیچه قلب بصورت تپنده کار خود را انجام داده وهم زمان عمل تعویض دریچه با موفقعیت صورت می پذیرید.

این پزشک نخبه ایرانی این شیوی جراحی را درار تقا اینده عمل پزشکی جهان بی نظیر خواند واظهار امیدواری کرد ، برای حمایت مسوولان از رشد حرکت های مختلف علمی در کشور بویژه در عرصه پزشکی و این مهم را گامی موثر در جلوگیری از فرار مغز ها برشمرد.

انتهای پیام/س - س

برچسب ها: عمل ، جراحی ، قلب ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.