قم؛

سرمايه گذاری سوئيسی ها برای احداث نيروگاه خورشيدی + تصاویر

استاندار قم از آمادگی يك شركت سوئيسی برای سرمايه گذاری در زمينه احداث نيروگاه خورشيدی در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سيد مهدي صادقي در نشست با مسؤلان يك شركت سوئيسي متقاضي سرمايه گذاري در قم كه در محل استانداري برگزار شد طي سخناني به تشريح موقعيت هاي خاص قم در عرصه هاي مختلف ملي و بين المللي پرداخت.

استاندار قم با بيان اين كه قم پايگاه فقاهت و معنويت و مركز ثقل سياسي و فرهنگي كشور است اظهار كرد: وجود حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران، بزرگ ترین حوزه علمیه جهان اسلام و جامعه المصطفي العالميه به عنوان بزرگ ترين مدرسه ديني بين المللي و نيز حضور علما و مراجع معظم تقليد، قم را به يكي از قطب هاي مهم ديني و فرهنگي تبديل كرده است.

وي با اشاره به تحصيل هزاران دانشجو و طلبه ديني از 120 كشور خارجي در قم تصريح كرد: اين غناي علمي، در كنار فعالیت صدها موسسه دینی و فرهنگی با کارکردهای ملی و بین المللی، ويژگي خاصي به قم بخشيده است.

استاندار قم همچنين به شرايط و زيرساخت هاي مناسب سرمايه گذاري در قم اشاره و خاطرنشان كرد: استان قم با برخورداری از موقعیت جغرافیایی استراتژیک و داشتن زیرساخت‌های مناسب اقتصادی و زیربنایی از جمله مناطق مستعد براي سرمايه گذاري و توليد محسوب مي شود.

صادقي همجواري با پایتخت به عنوان بزرگترين بازار توليد و مصرف كشور ، قرار گرفتن در نقطه اتصال 17 استان کشور، برخورداري از شهرك هاي صنعتي فعال و آماده سرمايه گذاري، معادن بسیار غنی و متنوع، دشت هاي جذاب كويري، درياچه ها و تالاب ها و مراكز تاريخي و گردشگري را از ديگر مزاياي قم برشمرد و گفت: استان قم ساليانه به طور ميانگين پذيراي 20 ميليون زائر و گردشگر داخلي و 3 ميليون توريسم خارجي مي باشد.

استاندار قم با اشاره به آمادگي شركت سوئيسي براي سرمايه گذاري در زمينه احداث نيروگاه خورشيدي در قم،آب و هواي خشك و كويري با تابش طولاني مدت خورشيد را از قابليت هاي مناسب استان قم براي سرمايه گذاري در اين حوزه دانست و افزود: بيشتر مناطق استان قم پتانسيل بالايي براي سرمايه گذاري در حوزه انرژي خورشيدي دارند.

انتهای پیام/ج-س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار