زنجان؛

مشاركت جمعی بهترين راهبرد مقابله با آسيب های اجتماعی است

معاون هماهنگ كننده فرماندهی انتظامی استان گفت : مشاركت جمعی بهترين راهبرد مقابله با آسيب های اجتماعی و استقرار امنيت پايدار در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرهنگ جعفر كردلو درجمع تعدادی از دانش آموزان گفت : مدرسه به عنوان يک نهاد علمي که نقش اساسي در ايجاد شخصيت فکري جوانان دارد مي تواند بيش از پيش در زمينه فرهنگی ، اجتماعی و ارتقاء امنيت به پليس کمک کند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه آموزش حضوري وچهره به چهره بيشترين تاثير را در فرد دارد ياد آور شد: تماس مستمر پليس با كودكان ، نوجوانان و جامعه بسيار موثر است و آموزش همگانی با هدف كاهش ناهنجاری ها و تحكيم نظم و انضباط و پيشگيری از ابتلای افراد به آلودگی ها و رفتارهای نامناسب اجتماعی صورت مي گيرد.

كردلو ادامه داد:عوامل بسياری در مسير اجتماعي شدن فرد موثر است كه از همه مهمتر خانواده ، گروه همسالان و مدرسه است و پليس بعنوان ناظم اجتماعی مسئوليت دارد آموزش جامعه پذيري ، قانون پذيری و خود كنترلی را در جامعه انجام دهد

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان زنجان تصريح كرد: وظيفه ما پيشگيري اجتماعي است و كلانتري ها ي ما اكنون دو هويت انتظامي و اجتماعي داشته و پيشگيري از طريق آموزش همگاني و مشاوره در دواير مددكاري اجتماعي كلانتري ها صورت مي گيرد.

وي با اشاره به اينكه آموزش زير بنايی ترين ركن يك سيستم فعال است ادامه داد:در پيشگيري اجتماعی از طريق آموزش و مشاوره اولويت با كودكان ، نوجوانان و جوانان است چرا كه اين قشر در امر آموزش تاثير پذيرترند.

اين مقام مسئول افزود: پيشگيري اجتماعي يعنی خود مردم را براي صيانت از خود و خانواده دخيل كرده و بايستي در اين زمينه از راه كارهاي علوم اجتماعي ، روانشناسي و حقوقي در جهت برقراری امنيت اجتماعی حداكثر بهره را ببريم.

سرهنگ كردلو گفت: در حوزه آموزش و آگاهسازي شهروندان با معضلات و آسيب‌هاي اجتماعی نيروی انتظامی اقدامات قابل توجهي را انجام داده و متوليان فرهنگ نيز با احساس مسئوليت ويژه پاي كار بيايند و با برگزاری کارگاه‌هاي آموزشي در محلات آسيب پذير بتوانيم مردم را آگاه كنيم تا جرايم و آسيب ها در جامعه كاهش يابد.

وي با اشاره به اين كه مشاركت وحضور مدارس در برقراری امنيت اجتماعي امری ضروري است، تصريح كرد: وجود امنيت در جامعه وحفظ وتداوم آن مستلزم حمايت همه جانبه دانشگاه ها ، سازمان ها و اقشار مردم است.



انتهای پیام/ن

برچسب ها: مشارکت ، راهبرد ، اسیب ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.