رییس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران؛

ارزش اکولوژی بالای تالاب هامون با شناسایی حدود 30 گونه پستاندار در این ناحیه

رییس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران گفت: حدود 30 گونه پستاندار در این ناحیه شناسایی و این امر سبب شده تا هامون ارزش اکولوژی بالایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زاهدان ؛ خانم استر لاروش در آیین ثبت ذخیره گاه زیستکره هامون در زابل واقع در شمال سیستان و بلوچستان افزود: هامون به چند دلیل شرایط ویژه ای برای ثبت جهانی ذخیرگاه زیستکره دارد زیرا در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی ایران و افغانستان قرار گرفته و نیز وجود آب شیرین و رودهای پرآب براین مزیت افزوده است.
وی ادامه داد: دریاچه هامون سیستان بزرگترین دریاچه آب شیرین درفلات ایران است که از سه بخش تشکیل می شود که در زمان پرآبی به یکدیگر متصل بودند و بین 2 کشور ایران و افغانستان امتداد داشته است.
لاروش گفت: با توجه به اینکه دریاچه هامون زیستگاه بسیاری از پرندگان و موجودات آبزی است و اهمیت بسیاری برای این 2 کشور دارد کار برای ثبت آن به عنوان ذخیره گاه زیستکره آغاز شده است.
رییس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران تصریح کرد: همچنین با سفارت افغانستان در ایران نیز مذاکراتی برای ثبت هامون به عنوان زیستکره شده و اینک برخی از مسوولان آن کشور از جمله معاون سفارت در این آیین حضور دارند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار