ایجاد ارتباط بدون واسط بین شرکت های ایرانی و ژاپنی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ارتباط بدون واسطه بین شرکت‌های ایرانی و ژاپنی باید برقرار شود و ما نقش حمایتی در این زمینه داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا جانباز در دومین همایش همکاری‌های مشترک صنعت آب و فاضلاب ایران و ژاپن که صبح امروز در هتل اسپیناس تهران گشایش یافت، با بیان این مطلب اظهار داشت: کشور ژاپن تاکنون حضور موثری در صنعت آب و فاضلاب ایران نداشته و پروژه‌های بزرگی در ایران اجرا نکرده است؛ از همین رو در این مرحله انتظار داریم پروژه‌های مشترکی بین دو کشور تعریف و توسط شرکت‌های ایرانی و ژاپنی به‌صورت مشترک عملیاتی شود.  
وی با بیان اینکه وظیفه شرکت مهندسی به عنوان بخشی از دولت تسهیل همکاری بین شرکت‌های ایرانی و ژاپنی است، گفت: بخش خصوصی ما بدون واسطه می‌تواند با شرکت‌های بخش خصوصی ژاپن ارتباط داشته باشد تا در نتیجه بتوانیم بازار مشترک و در جهت تولید مشترک بین دو کشور ایجاد کنیم.

جانباز افزود: شرکت های ژاپنی باید مدنظر داشته باشند که رقبای آنها همانند کشورهای اروپایی، کره جنوبی و چین تاکنون سهم قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص دادند و ژاپنی‌ها باید بر این نکته توجه کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پس از سفر وزیر اقتصاد ایران به ژاپن انتظار ما فعالیت بیشتر این کشور در حوزه آب و فاضلاب ایران است و انتظار داریم سهم مناسبی از خطوط اعتباری تعریف شده به بخش آب و فاضلاب برسد.  

وی با اشاره به اختصاص 45 درصد از تاسیسات نمک‌زدایی منطقه به شرکت میتسوبیشی ژاپن گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران بسیار گسترده و شناخته شده و بازار ایران بکر است و در صورت کار مشترک دو کشور می توانیم شاهد نتایج مثبتی باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار