ارومیه؛

سال آینده میزبانی کامل تور دوچرخه سواری آذربایجان را برعهده می گیریم

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: سال آینده میزبانی کامل سی و دومین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان در استان آذربایجان غربی بر عهده می گیریم.

عبدالله چمن گلی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه افزود: این تصمیم بر اساس رایزنی های این اداره کل با فدراسیون و مسئولان استان آذربایجان شرقی و موافقت استاندار آذربایجان غربی گرفته شده است.

وی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی هر ساله تنها یک یا دو مرحله از این تور را میزبانی می کند ولی بر اساس توافق به عمل، در سال 96 میزبانی تمامی مراحل و برگزاری مراسم آغازین و پایانی این تور در ارومیه و شهرستان های این استان انجام خواهد بود.

چمن گلی گفت: برای سال آینده شرایط حضور یک تیم کامل از دوچرخه سواران بومی این استان را در تور بین المللی ایران - آذربایجان فراهم می کنیم تا فرصتی برای نمایش توانمندی ورزشکاران بومی و بالا بردن انگیزه آنها به دست آید.

وی ادامه داد: به تمامی هیات های ورزشی استان اعلام کرده ام که با ایجاد تعامل و هماهنگی لازم با فدراسیون های مربوطه امتیاز میزبانی مسابقه های جهانی، آسیایی و بین المللی را برای استان آذربایجان غربی بگیرند و من نیز با تمام توان آنها را از نظر مادی و معنوی حمایت و پشتیبانی می کنم.

پنج بازیکن تیم دوچرخه سواری آذربایجان غربی از نفرات تیم ملی ب می باشد و فقط یک دوچرخه سوار از شهرستان میاندوآب به نام صابر سبحانی در ترکیب تیم حضور دارد.

محمد هاشمی دیگر ورزشکار منتخب استان از شهرستان خوی نیز پس از سه ماه تمرین و حضور در اردو، در فاصله یک روز مانده مسابقه به علت نامعلومی و بر اساس تصمیم عجیب فدراسیون از ترکیب این تیم خط خورد.

مربی تیم دوچرخه سواری آذربایجان غربی مرتضی فرنیا اهل شهرستان میاندوآب است.

در پایان مرحله نخست این تور که بعد از ظهر روز جمعه در پارک اللر باغی ارومیه برگزار شد، 122 دوچرخه سوار از خط پایانی این رقابتها عبور کردند و کانر مک کاچن رکاب زن آمریکایی از تیم لومینیت آمریکا به مقام قهرمانی رسید و احد کاظمی و میرصمد پورسیدی هر دو از تیم شهرداری تبریز به ترتیب دوم و سوم شدند.

سی و یکمین دوره تور نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران - آذربایجان از 24 تا 29 اردیبهشت ماه در مسیر یکهزار و چهار کیلومتر در شش مرحله بین استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار در حال برگزاری است.

مرحله اول سی و یکمین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان ایران به مسافت 162.4 کیلومتری تبریز تا ارومیه برگزار شد و مرحله دوم این تور روز شنبه ساعت 10 صبح از مقابل استانداری آذربایجان غربی در مسیر ارومیه به منطقه آزاد تجاری ارس به مسافت 209.4 کیلومتر برگزار می شود.

مرحله سوم در مسیر منطقه آزاد تجاری ارس به تبریز در مسافت 139.9 کیلومتر برگزار می شود.

دوچرخه سواران مرحله چهارم را از تبریز به سرعین در مسافت 198.2 رکاب زده و وارد استان اردبیل خواهند شد تا در مرحله پنجم مسیر سرعین به پیست اسکی سهند را به مسافت 180.7 طی کنند.

مرحله نهایی و ششم این تورنمنت روز 29 اردیبهشت در داخل شهر تبریز و از مقابل مرکز تجاری لاله پارک به مسافت 114 کیلومتر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.