زاهدان؛

ورود معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به زابل

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه رییس برنامه انسان و کره مسکون یونسکو در پاریس و مدیر دفتر منطقه ای یونسکو در تهران به منظور شرکت در آیین اهدای لوح ثبت زیستکره هامون وارد زابل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ؛معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه آقای چونلی هان رییس برنامه انسان و کره مسکون یونسکو در پاریس، خانم استر لاروش مدیر دفتر منطقه ای یونسکو در تهران در فرودگاه زابل مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و برخی از فرمانداران منطقه سیستان قرار گرفتند. 

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست قرار است در آیینی لوح ثبت زیستکره هامون را با حضور مهمانان خارجی در دانشگاه زابل رونمایی کند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در حاشیه ورود این هیات گفت: این هیات برای رونمایی از سند بین المللی «دیپلم ذخیره گاه زیستکره هامون» به زابل سفر کردند. 

سعید محمودی ادامه داد: با رونمایی این سند از این پس اکوسیستم تالاب هامون در چارچوب قوانین و همکاریهای بین المللی و زیر ذره بین UNESCO ادامه حیات خواهد داد. 

وی ادامه داد: تالاب هامون که روزگاری نعمات خدادادی اش زینت بخش خوان هامون نشینان بود، سالهاست به سبب تغییرات اقلیمی و بی مهری های انسانهای زیاده خواه در آنسوی مرزها، با دستانی خالی و آشوبی درونی پذیرای مردمان منطقه سیستان است. 

محمودی بیان کرد: خشک شدن هامون سبب شده تا ریزگردها، توفانهای شن و گرمای طاقت فرسای مشکلاتی را برای مردم سیستان به وجود آورد. 

وی ادامه داد: دکتر ابتکار به همراه این هیات در ادامه سفر به این استان در آیین افتتاح پنجمین جشنواره فیلم سبز سیستان و بلوچستان در زاهدان حضور خواهند داشت. 

انتهای پیام/س-پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.