اگر بدهی و قسط دارید بخوانید!

فکر کردن به بدهی و چگونه تسویه کردن آن می‌تواند به صورت فرسایشی آرامش فرد را از بین ببرد در صورتی که با فراگیری برخی مهارت‌ها می‌توان از این مشکل سربلند بیرون آمد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ داشتن بدهی و مقروض بودن به افراد دیگر می‌تواند به بدترین کابوس شبانه تبدیل شود و گاهی چنان طاقت‌فرسا شود که شما را مجبور به انجام بسیاری کارهای غیراخلاقی کند. فراموش نکنید بحران‌ اعم از عاطفی، سلامتی و مالی بخشی از زندگی است و مهم‌تر از آن توانایی مدیریت بحران است که در بسیاری موارد قابل یادگیری و اکتساب است.

بسیاری افراد به علت عدم برنامه ریزی مالی، عدم توجه به دخل و خرج خود، گرفتن وام‌های خرد و کلان و ضعف در مدیریت مالی داخلی و خارجی خانواده دچار بی‌پولی می‌شوند که با افزایش سطح آگاهی و یادگیری برخی ترفندهای پس‌انداز و تقویت شم اقتصادی این مشکل قابل حل است.

بدهی‌ام را چگونه تسویه کنم؟
 
پیشگیری بهتر از درمان است
فردی از نظر مالی موفق است که به حساب درآمد، پس‌انداز، اقساط و هزینه‌های خرد و کلان خود را توجه داشته و آن‌ها را هماهنگ سازد. در واقع برای جلوگیری از پسرفت در زمینه اقتصادی و مالی باید مدیریت و برنامه‌ریزی داشت. در وهله اول باید تلاش کنید که مقروض نشوید.

اگر نمی‌توانید حساب دخل و خرجتان را داشته باشید بهتر است در ابتدا همه موارد را یادداشت کنید و به تدریج به نظمی ذهنی و مدیریتی همه‌جانبه در ابعاد مالی زندگی‌تان برسید. از این اصل اقتصادی که عرضه و تقاضا باید با یکدیگر هم‌خوانی و هماهنگی داشته باشند، استفاده کنید و خرج‌هایتان را با درآمد خود تنظیم کرده و بخشی را به روز مبادا اختصاص دهید.

داشتن پس‌اندازی برای روزهای مبادا
توصیه می‌شود که به محض دریافت درآمد بخش معینی از آن را به پس‌انداز اختصاص دهید و برای مابقی آن نیز الویت‌بندی کنید. الویت‌بندی شما باید بر اساس اهداف و الزامات مالی  و اقتصادی‌تان باشد. نیازهای اولیه و مهم زندگی‌تان را بشناسید و آن‌ها را در الویت قرار دهید و به مخارج مالی‌تان نظم و ترتیب بدهید.

سعی کنید بیشتر درآمد خود را به جای خرج، پس‌انداز کنید. این مقدار می‌تواند نصف یا دو سوم درآمدتان باشد. از طریق پس‌انداز دو سوم درآمدتان می‌توانید در راهی مطمئن و موفق در زمینه پیشرفت اقتصادی و مالی گام بردارید. با این کار شما بیشتر برای آینده‌تان برنامه‌ریزی کرده و هوش اقتصادی خود را تقویت می‌کنید و از همه مهم‌تر در صورت بدهی بالا آوردن می‌توانید در کمال آرامش از پس‌اندازهای خود کمک بگیرید.

تبدیل حجم بالایی از درآمد به پس‌انداز می‌تواند پشتوانه مالی قابل اطمینانی برای شما باشد و این کار باعث می‌شود که هیچ‌گاه بی‌پول نشده و در صورت مقروض شدن روسیاه نشوید.

با هر دستی بدهید از همان دست می‌گیرید
اگر از آن دسته افرادی هستید که هیچگاه به دیگران در زمینه‌های مالی و اقتصادی کمک نمی‌کنید و در صورت توانایی مالی برای کمک به تسویه بدهی اطرافیان، دوستان و آشنایان خود قدمی برنمی‌دارید، نباید انتظار داشته باشید در چنین روزهایی آن‌ها به کمک شما بیایند.

سعی کنید اگر پس‌انداز یا اندوخته مالی دارید و فردی نزدیک و قابل اعتماد از شما درخواست همکاری می‌کند، کمکش کنید تا در چنین روزهایی بتوانید روی کمک او حساب کنید. برخی افراد به علت محبوبیتی که میان نزدیکان و دوستان در کمک‌های مالی دارند هیچگاه مقروض نمی‌شوند و در صورت بدهکار شدن نیز همه به کمکشان می‌شتابند.

به جای غصه تلاش‌هایتان را دوبرابر کنید
برای خرج و خوراک خود چارچوب و خط قرمز تعریف کنید و به آن عمل کنید. یکی از اصول پس‌انداز، تمایز قائل شدن برای خریدها و خرج‌های مهم از موارد بی‌اهمیت، کم‌اهمیت و غیر ضروری و حتی بی‌مورد است. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید از اجاره خانه، قبوض یا اقساط خود چشم‌پوشی کنید اما به راحتی می‌توانید خرید البسه در آغاز فصول یا بیرون شام خوردن را به تعویق بیندازید.

از همین حالا تمرین کنید تا هوش خرید خود را بالا ببرید و برای مواردی که می‌خواهید برای آن‌ها هزینه کنید، درجه اهمیت قائل شوید و آن‌ها را از مهم به بی‌اهمیت طبقه‌بندی کنید و طبق همین الویت‌بندی جلو بروید تا هیچ‌گاه احساس پشیمانی یا بی‌فکری به شما دست ندهد. اگر به فرد یا افرادی مقروض باشید، بهتر است الویت شما تسویه بدهی‌تان باشد.

در این روزها بهتر است کمی به خود بیشتر سختی دهید تا بتوانید موفق و سربلند این بحران را بگذرانید. انتخاب شغلی پاره وقت، سحرخیز شدن، دورنگاری و اضافه کاری می‌تواند در تسویه بدهی‌تان موثر باشد.

خلاقیت از خود نشان دهید
توجه به هزینه‌ها و خرج‌های کوچک و بی‌اهمیت نکته کلیدی در تسویه بدهی است. در بیشتر موارد هزینه‌های بزرگ و کلان توجه افراد را به خود جلب می‌کند، در حالی که این هزینه‌های کوچک هستند که آهسته آهسته جیب و حساب بانکی شما را خالی می‌کنند.

از خلاقیت خود استفاده کنید و با پول‌هایتان سرمایه‌گذاری‌های انجام دهید تا مقروض نشوید و در صورت بدهکار شدن نیز سریعا آن را مهار کنید. 

سرمایه‌گذاری کردن یکی دیگر از اصول افزایش پس‌اندازهای مالی و هزینه‌ها است که باید به آن توجه ویژه شود. توجه به این نکته بسیار مهم است که پس‌انداز‌ها و درآمدها باید عاقلانه و اصولی سرمایه‌گذاری شوند. اگر درآمد خود را به درستی و در شرایطی مناسب سرمایه‌گذاری نکنید، تلاش‌های خود را یک شبه به باد داده‌اید. در این باره می‌توان از افراد قابل اعتماد، خیرخواه، متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

گام به گام بدهی‌تان را این گونه تسویه کنید
گرفتاری‌های مالی و مقروض شدن بخش جدایی‌ناپذیر زندگی است که باید با رویکردی منطقی آن را حل کرد اما متاسفانه قرار گرفتن در چنین شرایط بحرانی تصمیم‌گیری عاقلانه و بی‌تنش را کمی دشوار می‌کند. در این شرایط اولین اصل حفظ آرامش است زیرا تا زمانی که از نظر روانی آرام نشوید نمی‌توانید درست فکر کنید و تصمیم بگیرید.

گام بعدی تهیه فهرستی از بدهی و مقروضات است به طوری که آن‌ها را به دو دسته خرد و کلان تقسیم کنید و در مرحله بعد بدهی‌های کلان را بر اساس زمان و فوریت پرداخت آن الویت‌بندی کنید. به پس‌اندازها و اندوخته‌های مالی‌تان رجوع کنید و تا آنجا که می‌توانید بدی‌های ضروری و خطرناک را بپردازید؛ اگر توانایی پرداخت بدهی‌های کلان را ندارید از بدهی‌های کوچک شروع کنید.

از روز تهیه این فهرست بخشی از درآمد مالیتان را نیز به بدهی‌ها اختصاص دهید. گام بعدی تهیه فهرستی از اطرافیان و دوستان است که توانایی و امکان کمک به شما را دارند؛ با آن‌ها تماس بگیرید و از آن‌ها درخواست کمک کنید. توجه به این نکته بسیار مهم است که در زمان تسویه بدهی‌های موجود دوباره مقروض نشوید پس به هزینه‌های جاری خود نیز دقت کنید.

می‌توانید تا زمان تمام شدن بدهی و روزهای سخت خود اضافه کاری دهید یا به کاری نیمه وقت علاوه بر شغل خود مشغول شوید. به منظور گذراندن این بحران در همه مراحل می‌توانید از افراد متخصص در زمینه‌های مالی یا نزدیکانی که تجربه و شم اقتصادی بسیار خوبی دارند کمک بگیرید.

منبع:
Healthy Life vision
Medical News Today
Medical Daily

انتهای پیام/

برچسب ها: بدهی ، پول ، تسویه حساب ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۴۴ ۱۷ دی ۱۴۰۲
سلام - خیلی اوضام خرابه اشتباهاتی در زندگی داشتم و دارم البته زندگیم برا صد میلیون در تزلزل و از هم پاشیدگی قرار گرفته - طلبکارها فشار آوردند خدا شاهده به نزول و... راضی شدم ولی کسی نیست به دادم برسه دعا کنید خداوند از این مشکلات خوش من و زندگی مو رد کند و البته اشتباهات و رفتار اشتباهم را باید کنار بذارم و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
سلام امیدوارم خدا به همه صبر عنایت کنه واز جای غیب مشکل بی پولی همه رو حل کنه چه کنیم که زمونه شده زمونه ی پول اگه من هم ۵میلیون داشتم به مغازه ها می دادم وبدهی شو هرم را حل می کردم شوهری که در زندگی نظم ندارد وهمیشه به فکر شکمش هست .و نمی دونه هست نیست همش فکر شکمشه فقط بدهی جور میکنه فکر فردا را نمیکنه با اینکه دست خالی مونده به خدا روزی میشه که با سه تا بچه هام روزها گشنه می مونیم همش از دست شو هرم افسرده ام نمی تونم خواسته های بچه هامو بر اورده کنم جز گریه کاری ندارم خدایا کمکمان کن تا به علت مشکلات کافر نشیم
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۰۸:۵۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
خدا به داد همه برسه الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۲:۵۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
والا بیشتر بدهی ها و مشکلات مالی که خیلی از مردم در کشور ما گرفتارش میشن، ب علت نبود ثبات اقتصادی و نبود ثبات در کسب و کار، و متحیر میمونن که چکار کنن، و یا از روی هول یا دستپاچگی دست ب کارهایی میزنن که بدتر بدهکار و ورشکست میشن، تنها پولدارا و دلالا و واسطه ها هستن که خوب می‌دونن چکار کنن، و همیشه هم با دمشون گردو میشکنن، قشر متوسط و ضعیف دست ب هر کاری میزنن متضررر میشن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۳۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
کاشکی مثل شما منم ۱۰۰میلیون بده کار بودم ولی ۲۰ میلیار بدهی دارم همه چیمم بفروشم بشتر از ۵ میلیارد نمیکنه تا اخر عمرمم کار کنم بازم نمیتونم بدهیمو بدم
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۲۳:۲۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
منم مثه شماام یه جوون 19ساله با 2میلیارد بدهی هیچی از خودم ندارم هیج کسم دیگه پشتم نیست اما خدارو داریم غصه این روزارو نخورید درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
کامران خادمی
۲۲:۳۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
کمکم کنید چهل و پنج ساله اسم دارم متاهل ویک فرزند پسر دانشجو در جریان سیل 1398فروردین تمام خانه وزندگیم را سیل نابود کرد هیچی ندارم دولت وام به من داد ساختمان نیمه کاره مانده ندارم قسط وام بدم دارم دیوانه میشم تو را به خدا اگر کسی توان مالی خوبی دارد به این بنده حقیر کمک کند ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
یارانه معشعتی را دادگاه یک ساله قطع کرده نون شب را گرفتند باز هم می گویند ۱۵ میلیون باید بدهی درحالی که بی گناه محکوم کردن ۲۰ سال از یارانه معشعتی خبر نیست بابت بدهی بی کارم خود کشی گناه است یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
دوستانی که میان میگن مبلغ دو تومن بدهی دارم خودشونو جای من بزارن که از یکی صد میلیون سرمایه گرفتم براش تو بازارهای مالی کار کنم اکانتم بسته شد الان دو ماه وقت دارم صدمیلیون جور کنم...کاش منم ده میلیون بدهی داشتم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۲۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
خدایا کمکم کن دستمو بگیر بتونم این چعار تومن لعنتیو بدم
Iran (Islamic Republic of)
علی میرکاد
۲۱:۵۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
همه چی داشتم
الان صفرشدم
اول خدااز روحانی وتیمش نگذره
دومش پنجاه میلیون بدهی به هردری می‌زنیم بسته وطلبکار اصلا دیگه وقت نمیده..بنظرتون شکایت کنه دادگاه زندانی می‌بره یا وقت مسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
امیدوارم مشکل همه ادمها حالا چه خوب چه بد فرقی نمیکنه حل بشه
من خودم تا دلتون بخواد بد بیاری اوردم مشکل زیاد دارم هر کی میگه مشکلات زندگی با پول حل میشه یه دروغ محضه یک سری مشکل تو زندگی وجود داره که تا خود خدا نخواد هیچ طور دیگه ای حل نمیشه بیایید به جای ناشکری خدارو شاکر باشیم از اینی که هست بدتر سرمون نیاد خدا خودش صاحب زمینو زمانه خودش میدونه چیکار داره میکنه خدا صبر و تحملش زیاده این ما ادمها هستیم صبرو حوصله نداریم و دنیارو سخت گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
سلام تا قبل این ک این متن هارو ببینم قصد خود کشی داشتم بخاطر ۲ملیون باورتون میشه واقعا خسته شدم نمی تونم جور کنم قصدمو بدم هروز بهم زنگ میزنن پولشونو میخان من ی زنم بیکارم ۳تا بچه دارم چیکار کنم اگه خودمو بکشم بچه هام چی میشن آیا کسی هست کمکم کنه ن نیس ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام اول که ما یه حقوق باز نشستگی داریم با این تورم بعد با حقوق بازنشستگی باید دختر عروس کنی و جهاز بدی پسر رو داماد کنی و یه دختر دانشجوی دم بخت دیگه هم داشته باشی با بدبختی و جگر خونی بیای یه کار برای بچه هات راه بندازی از بخت بد همون موقع که بخوای کار کنی کرونا بیاد و تخته بشی و تموم هزینه ها و خرجایی که با قرض و قوله انجام دادی که کار میکنی و قسطشو میدی نتونی و درب کافه تخته بشه بخاطر کرونا و مردم و پول و چکشون میخوان چه خاکی باید بر سر کنی ماشالله که دولت و بانکها هم که نوبرن الهی خدا ذلیلشون بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا از نام بگذر یه بنده خدای باز نشسته فرهنگی که فعلا بخاطر این وضعیت اوضاع اقتصادی تو زندگیش مونده و خونه خراب شده بخاطر ۵۰ میلیون و اقساط عقب افتاده که اگر پولش جور نشه خونشو از زیر پاش در میارن گدا نیستم و دلمم نمیخواد به کسی رو بزنم ولی اگر تو این موقعیت کسب بتونه بهم کمک مالی بکنه و منو از این رنج و گرفتاری نجات بده چی میشه واقعا البته هر چند آبروی منم میره
Iran (Islamic Republic of)
ایستاده
۱۹:۴۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
کی تو ای دوره و زمونه مشکل نداره
بازم خدا بزرگه،توکل بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۱:۰۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
بانک ملت پدر ما رو در آورده نداریم از کجا بیاریم بیست میلیون گرفتیم بیست و چهار میلیون پس دادم دیگه نمتونم قسط بدم اگه داشتم میدادم تمام سودش ندارم نیست
Mauritius
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
سلام منم بخدا ازبس گفتم چیکار کنم خسته شدم
Germany
یونس
۱۸:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
خدا خودش کمک کنه منم‌همین چند روز وضعم خرابه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
من هم همینطور
Germany
یونس
۱۸:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
خوب بود ولی همین چند ر وز خیلی وضم خرابه دعا کنین برام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
اخه من یه کارمند چجوری به قرض ها و... برسم دستفروشی کردم کارگری کردم ولی باز هیچی به هیچی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
خدایامن چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
امروز که گذشت
تا فردا خدا کریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
کارمند دولت هستم با بیست وسه سال سابقه با حقوق کارمندی ناچیز وهزینه بالای زندگی که هرچه حقوق می گیرم دارم قسط این بانکها را می دم بخدا دیگه تواین زندگی موندم توان اداره وخرج خونه را ندارم بااین تورم هر روز بانکها دارن تماس می گیرند از دیرکرد پرداخت اقساط اصلا فکر هیچی را نمی کنند آیا این کار مند مقصر هستش یا دولت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
خدا خودت بهم کمک کن ابروم نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
کاش یکی بود به این بانکا میگفت ببینید این بندههای خدا حقوقشون چندماه ندادن چه جوری بیاین قسط بدن که این جوری فشار بهمون میارن که هرروز ارزوی مرگمون میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۳ تير ۱۳۹۷
عالي بود
Netherlands
محمد
۰۷:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
بهترین راه برای پس انداز فقط و فقط تک فرزندیه با عایله زیاد پس انداز محاله مگر برای ثروتمندان و متمولین
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۴:۰۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
به برادرم بدهکارم از دومیلیون پول نمیگدره منم نمیتونم بهش پس بدم ، نیست هرکاری میکنم جور نمیشه ، مردمی که تمامن زیر بدهی و قرض و بدبختی رفتن دیگه پس انداز کیلو چنده ، اصلا انگیزه ها از بین رفته ، دوست خودم به والله دیروز خودشو دار زد به خاطر گرفتاری و بدهی و البته سخت گیری زنش ، یه مطلب دیگه با خانومهای محترم هستم اینقدر مقایسه نکنین زندگی خودتون رو با زندگی دیگران ، اینقدر چشم و هم چشمی آخه که چی بشه ، دوست دارم برم به زن دوستم بگم حالا خوب شد همینو میخواستی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۴۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا عالی و مفید بود بدهکاری کمرمو بریده کرایه عقب افتاده مغازه و بازار کساد و چکهای برگشتی و ...
ولی بازم امیدمونو از دست نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
وای به حال مردم خدا به داد برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
به جان خودم قسم من که مجردم موندم!!! وای به حال متاهل ها. ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
بیکار که بمونی فرق نمیکنه مجرد باشی یا متاهل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۷
سلام به همه ازبست قصد وبهره دلدیم خسته شدیم یعنی یه نفرنیست کمکمون کنه شوهرم شغل ازاد داره سه روز کار میکنن ده روز بیکار با سه تا چه یه نفر نیست كمک کنه یه ماشین بخریم ماهآ نه قسط ببندیم بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
مجرد بودن یک نعمت الهی هست ):
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
نعمت نیست "نقمت" است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
خیلی خوب بود. مخصوصاً "از هر دستی بدی با همون دست میگیری!"
چون خودم با 55 سال سن، این‌رو خیلی تجربه کردم و به چشم دیدم!
اما "داشتن پس‌انداز برای روزهای مبادا" با اوضاع و احوال فعلی...؟!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
بنده مهندس معمار هستم با9سال سابقه 4ماهه بیکارم و خرج و مخارج کمرمو شکسته و کار پیدا نمیکنم واقعآ شما فکر میکنید مردم با بیکاری و حقوق کم از پس خرج زندگی بر نمیان چه برسه به پس انداز و غیره دلتون خوشه اینجور مقالات روی کاغذ شدنیه و در زندگی واقعی جایی نداره.
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
بنده مهندس معمار هستم با9سال سابقه 4ماهه بیکارم و خرج و مخارج کمرمو شکسته و کار پیدا نمیکنم واقعآ شما فکر میکنید مردم با بیکاری و حقوق کم از پس خرج زندگی بر نمیان چه برسه به پس انداز و غیره دلتون خوشه اینجور مقالات روی کاغذ شدنیه و در زندگی واقعی جایی نداره.
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
بنده مهندس معمار هستم با9سال سابقه 4ماهه بیکارم و خرج و مخارج کمرمو شکسته و کار پیدا نمیکنم واقعآ شما فکر میکنید مردم با بیکاری و حقوق کم از پس خرج زندگی بر نمیان چه برسه به پس انداز و غیره دلتون خوشه اینجور مقالات روی کاغذ شدنیه و در زندگی واقعی جایی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
بازنشسته کجا اضافه کاربمونه کارنیمه وقت ازکجا پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
کاش خدا راهی جلومون میگذاشت دیوانه شدیم ولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
عجب دل خجسته ای داری جناب نویسنده عزیز........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
البته اینها درحدخیالبافیه وگرنه اگه ما درآمدمتوسط داشته باشیم حتی آدم بیسوادهم میتونه مدیریت مالی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام خدمت نویسنده محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸ گرو ۹ هستش به فکر پس انداز هم باشیم. با این همه قسط. عقب افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام باحقوق روزی 40تومانی باخانواده4نفره چیزی هم ازش میمونه که پسندازبشه شماازجیب مردم خبرنداری یااینکه منظورتون باپول دارابود
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخه با حقوق 700تومن چجور تلاشمو دوبرابر کنم اصلا پس اندازی میمونه برا روز مبادا دلت خوشه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
خيلي طولاني بود
بدهي هام كوتاه تره
به اونا فكر ميكنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
فعلا"دنیا به کام .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
هرینه ها بالاست همه حقوق خرج میشه نه چیزی برای پس انداز میمونه و نه چیزی برای قسط پرداخت کردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
مقاله شما به درد ادمهای مجرد میخوره نه یه فرد متاهل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
در کشور ما متاسفانه امنیت شغلی وجود نداره بنابر این بی برنامگی شرکتهای خصوصی همه چیز رو خراب میکنه. وقتی تو یه شرکت کار میکنی و کار آزموده میشی باخودت فکر میکنی که میتونی برنامه ریزی کنی اما در کمال ناباوری و بدون دلیل اخراج مکنن دیگه چطور میتونی برنامه واسه امور اقتصادی داشته باشیم؟؟!!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
اولا کار کجاست که کار پاره وقت پیدا کنیم یه جوان چه داره که بخواهد بخشی از این پول را پس انداز کنه واقعا در این برهه زمانی حتی از پس نیازهای اولیه هم بر آمدن کار سختیه وای به حال پس انداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
اولا کار کجاست که کار پاره وقت پیدا کنیم یه جوان چه داره که بخواهد بخشی از این پول را پس انداز کنه واقعا در این برهه زمانی حتی از پس نیازهای اولیه هم بر آمدن کار سختیه وای به حال پس انداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
اولا کار کجاست که کار پاره وقت پیدا کنیم یه جوان چه داره که بخواهد بخشی از این پول را پس انداز کنه واقعا در این برهه زمانی حتی از پس نیازهای اولیه هم بر آمدن کار سختیه وای به حال پس انداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
اولا کار کجاست که کار پاره وقت پیدا کنیم یه جوان چه داره که بخواهد بخشی از این پول را پس انداز کنه واقعا در این برهه زمانی حتی از پس نیازهای اولیه هم بر آمدن کار سختیه وای به حال پس انداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
اولا کار کجاست که کار پاره وقت پیدا کنیم یه جوان چه داره که بخواهد بخشی از این پول را پس انداز کنه واقعا در این برهه زمانی حتی از پس نیازهای اولیه هم بر آمدن کار سختیه وای به حال پس انداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
پس انداز ؟؟؟؟!!! رویایی محال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
مگه با این تورم پولی هم برا پس انداز میمونه.نفست از جای گرم درمیاد.پولی که به ما داده میسه در حد بخور نمیره. حالا خرید چیزای دیگه پیشکش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
ای آقا اگه شغل و درآمد باشه همه یک حسابدار خبره اند ولی اگه .... ولشکن بابا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
راستش من مطلب باهر دستی بدی با همون دست میگیری رو قبول ندارم
آخرین اخبار