تبریز؛

معرفی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

در مراسمی محمد محمدپور ،مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد و از زحمات علی اکبر صفی پور قدردانی شد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون حقوقی ، امور مجلس و استان ها و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت:ما باید در مباحث فرهنگی، نگاهمان به هنر نگاهی برخاسته  از منویات رهبری نظام باشد و از هنرهایی مثل نقاشی، موسیقی، تئاتر به عنوان ابزاری برای تبیین و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.
نوش آبادی افزود: بنا بر سخنان رهبر معظم انقلاب در هنر هایی مثل هنرهای نمایشی، شعر، نقاشی، سینما و تئاتر نقص هایی وجود دارند که باید اهالی فرهنگ و هنر برای رفع این نواقصات بسیار تلاش کنند.
وی بیان کرد: امروز اقتضای کشور این است که ما خودمان را در مقابل پیشرفت های تکنولوژی در حوزه های فرهنگی هنری محدود نکنیم و برنامه های جذاب در حوزه هنر داشته باشیم.
نوش آبادی تاکید کرد: وقتی ما در داخل کشور برنامه های فرهنگی و هنری جذاب نداشته باشیم، کشورهای بیگانه که ابتذال را ترویج می کنند برای ما برنامه سازی خواهند کرد و این موضوع هم موجب انحراف جوانان ما خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه باید زمینه را برای فعالیت جوانان در حوزه های هنری و فرهنگی آماده کرد افزود: جوانان باید مورد تشویق وحمایت قرار گیرند.
نوش آبادی همچنین گفت: اگر بخواهیم در تاریخ ماندگار باشیم باید از ابزار هنر استفاده کنیم و این هنر نیز باید هنری متعهدانه و در چارچوب مبانی اعتقادی دینی و اخلاقی و ترویج معارف و اخلاق باشد.
وی به برخی شایعات و مطالب نادرست که در بعضی رسانه ها منتشر می شود نیز اشاره کرد و گفت:
رسانه ها باید در انتشار مطالب دقت لازم را داشته باشند و پل ارتباطی خوبی بین مسئولان و مردم باشند و تصمیم گیری های مدیران و مسئولان با مشاوره دادن، مشارکت کنند.
معاون امنیتی و سیاسی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در جوامع توسعه یافته بیشترین سرمایه گذاری ها در حوزه فرهنگ و هنر صورت می گیرد و از این رو رسانه ها هر قدر نفوذ فرهنگی بیشتری داشته باشند قطعا نفوذ سیاسی و اقتصادی اشان نیز بیشتر می شود.
شبستری گفت: در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، مردم ولایتمدار این نظام و انقلاب را با جان و دل نگه داشتن و امروز هم اگر شاهد امنیتی هستیم به برکت خون شهدا هست.
وی افزود: امروز شاهدیم یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر است و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازگرداندن شور و نشاط اجتماعی به جامعه وظیفه مهمی را بر عهده دارند.
شبستری بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ای است که فعالیتش بسیار گسترده است و در حوزه سینما، تئاتر، موسیقی،انجمن های ادبی،چاپ و نشر ،نظارت کانون های تبلیغاتی،نمایشگاه های مختلف عهده دار مسئولیت است که کارهای صورت گرفته ان بسیار تاثیرگذار است و با عدد و رقم نمی توان ان ها را نشان داد.
وی از مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، صفی پور به جهت تلاش های خود در 26 ماه گذشته قدردانی کرد و از محمد محمد پور، مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا
تکمیل کننده کارهای صورت گرفته باشد و با شتاب بیشتر خدمات شایسته ای برای مخاطبان حوزه فرهنگ و ارشاد انجام دهد .
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.