قزوین؛

جلسه مجمع نمایندگان

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مشکلات حوزه اقتصاد را یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین چالش‌های استان برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه مجمع نمایندگان گفت: باید با جدیت با این پدیده مقابله و مشکلات حوزه اقتصادی را برطرف کرد.

وی افزود: حقوق و دستمزد کارگران آن‌قدر پایین است که با دریافت به‌موقع حقوقشان هم با مشکل روبرو می‌شوند، حال اگر حقوق آن‌ها قطع و یا با اخراج روبرو شوند چگونه می‌توانند زندگی کنند.

امام جمعه قزوین افزود: اگر مسئولان معتقد هستند که بیش از یک میلیون شغل در کشور ایجاد شده، باید سهمی از آن به استان قزوین اختصاص پیدا می‌کرد اما گزارش‌ها افزایش بیکاری در استان را نشان می‌دهد و باید با جدیت با این پدیده مقابله و مشکلات حوزه اقتصادی برطرف شود.

 استاندار قزوین هم در این جلسه گفت : سال گذشته ۳۵۰ واحد بحرانی شناسایی شد و در بررسی‌ها مشخص شد سایر واحدها هم با ۵۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت تولید می‌کنند.

فریدون همتی افزود: برخی از آن‌ها هم تمایلی به پرداخت مالیات و سایر هزینه‌های تولید از جمله آب، برق و گاز را ندارند؛ درحالی‌که مالیات یکی از منابع اصلی درآمدی دولت است.

وی  ادامه داد: حوزه اقتصاد به‌صورت سیستمی است که اگر مشکلی به یک حوزه وارد شود، به‌سرعت به سایر حوزه‌ها سرایت کرده و سیستم را دچار اختلال می‌کند.

همتی با اشاره به سود بالای بانکی، خاطرنشان کرد: سود بالای بانکی و برخی دیگر از موانع موجب می‌شود که قیمت تمام شده محصولات تولیدکنندگان ایرانی بالا رفته و در نهایت تولیدات ایرانی در بازراهای بین المللی توان رقابت با محصولات مشابه را نداشته باشند.

وی گفت: برای حل مشکلات و دستیابی به پیشرفت و توسعه اقتصادی باید در نظام بودجه‌ریزی، نظام برنامه‌ریزی، نظام بانکی، نظام مالیات و نظام اداری انقلابی صورت گیرد.

داود محمدی، رییس مجمع نمایندگان استان قزوین هم در این دیدار گفت : نباید اجازه بدهیم افراد و مسئولان بی ابلاغی که مسئولیتی در استان ندارند در کارها مداخله کنند.

وی گفت: در بحث اشتغال و اقتصاد گرفتار شده‌ایم و روزی نیست که ده‌ها جوان تحصیل کرده به دفاتر ما مراجعه نکنند و از ما تقاضای کمک نداشته باشند.
انتهای پیام/

برچسب ها: جلسه ، مجمع ، نمایندگان ، چالش ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار