اهواز؛

افزایش تولید شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر

معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر گفت: تولید شکر سفید در این شرکت نسبت به سال گذشته زراعی 30 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا شهریور بیان کرد: در سال زراعی 95-94 حدود 791هزار تن نیشکر از سطح 9 هزار و 885 هکتار از اراضی این شرکت برداشت شد که از این میزان 81 هزار تن شکر به ارزش 1 هزار و 800 میلیارد ریال تولید گردید.

وی افزود: میزان تولید شرکت در شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در مقایسه با تولید 57 هزار تنی شکر در سال زراعی 94-93 حدود 30درصد رشد نشان می دهد.

شهریور بهسازی شبکه های آبیاری و زهکشی، شناسایی نقاط ضعف و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی کارآمد، شرایط مناسب آب و هوایی و اصلاح خاک را از دلایل افزایش تولید نیشکر و شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر که در 55 کیلومتری جنوب اهواز واقع شده برشمرد.

معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر خاطرنشان کرد: این شرکت از بین 7 شرکت تابع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی رتبه اول در تولید شکر و از لحاظ میزان عملکرد در واحد سطح رتبه سوم را کسب کرده است.

رضا شهریور میانگین برداشت نیشکر در واحد سطح را در این شرکت 87 تن در هکتار بیان کرد و اظهار داشت: این میزان عملکرد در واحد سطح در مقایسه با سال زراعی گذشته 20 درصد افزایش داشته است و بر اساس هدف گذاری این شرکت در سال زراعی 96-95 میانگین برداشت نیشکر در واحد سطح به یکصد تن در هکتار و تولید 1 میلیون تن نیشکر از سطح 10هزار هکتار خواهد رسید.

وی متوسط برداشت نیشکر در واحد سطح در کوبا و برزیل که از کشورهای مطرح در تولید نیشکر جهان هستند را حدود 70 تن در هکتار بیان کرد و افزود: استان خوزستان به دلیل بهره مندی از آب و آفتاب مناسب یکی از مناطق مستعد کشت نیشکر در جهان است.

وی بروز پدیده ریزگردها در سال های اخیر را یکی از مشکلات و چالش های تولید نیشکر در استان خوزستان عنوان کرد و اذعان داشت: ریزگردها به جهت آنکه عمل فتوسنتز در گیاه نیشکر را دچار اختلال می کند و سبب کاهش تولید و آفت می شود همواره یکی از دغدغه های مسئولان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده است.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با 7 شرکت و 84 هزار هکتار اراضی زیرکشت در دهه 70 فعالیت خود را با هدف دسترسی به تولید 700هزار تن شکر سفید در سال شروع کرد.

پیش بینی شده با پایان فصل برداشت نیشکر در این هفت واحد نیشکری، حدود 570 هزار تن شکر سفید تولید شود که در مقایسه با سال گذشته زراعی حدود 65 هزار تن افزایش نشان می دهد.

نیاز سالانه کشور به شکر حدود 2 میلیون و 300هزار تن است که با احتساب 2 واحد نیشکری هفت تپه و کارون، استان خوزستان به تنهایی حدود یک سوم نیاز کشور به شکر را تامین می کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.