ضعف بسته بندی محصولات کشاورزی صادرات فله ای را به همراه دارد

کارشناس کشاورزی گفت: ضعف در علم بسته بندی محصولات کشاورزی موجب تسهیل قاچاق به کشورهای غربی و بسته بندی مجدد آنها توسط این کشورها شده است.

کیانوش شیرمحمدی کارشناس کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صادرات فله ای محصولات کشاورزی گفت: متاسفانه کشور ما بدلیل عدم آموزش صحیح در انواع بسته بندی چاره ای جزء صادرات محصولات ندارد.

وی افزود: برخی از افراد بدلیل نداشتن امکانات و علم بسته بندی سعی در نابودی اقتصاد کشور دارند، به طوری که محصولات را از طریق قاچاق به کشورهای غربی فرستاده و کشورهای دیگر با بسته بندی زیبا و شکیل دوباره همان میوه و یا خوراکی را به ایران صادر می کنند و با صادرات محصولات خود به ایران، بازار ایران را به تصرف نام کشور خود در آورده اند.

شیرمحمدی اذعان داشت: سیب، طلای سرخ  (زعفران ) خرما وارداتی به کشور همان محصولات و  خوراکی های ایران است که از طریق قاچاق خارج شده و با بسته بندی های جدید و شکیل وارد کشور می شوند. در نتیجه با بی برنامگی و عدم نظارت مسئولین مرتبط رانت خواری ، پرداخت گمرکی بالا بوجود آمده تا جایی که با یک قیمت نجومی رو به رو هستیم.

وی در پایان ادامه داد: این امر موجب متضرر شدن باغدارها و کشاورزها شده و به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند متاسفانه عدم پختگی در روابط سیاسی، عدم آشنایی با مسائل اقتصادی و فنی کشاورزی باعث بروز این مشکلات می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار