مخالفت دادگاه عالی برزیل با توقف استیضاح روسف

دادگاه عالی برزیل با درخواست لغو استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهور این کشور مخالفت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، کی از سخنگویان دادگاه عالی برزیل گفت قاضی تیوری زاواسکی روز چهارشنبه «درخواست صدور حکم برای تعلیق روند (استیضاح) را رد کرد».

وکلای دولت روسف پیشتر درخواست کرده بودند روند استیضاح متوقف شود. تصمیم زاواسکی تمامی امیدهای روسف برای تعلیق نشدن 6 ماهه خود از قدرت را نقش بر آب کرد.

در همین حال، مجلس سنای برزیل مشغول مناظره درباره موضوع استیضاح رئیس جمهور بود. به نظر می‌رسد نمایندگان برزیلی روسف را به مدت 180 روز تعلیق و او را به اتهام دستکاری حساب‌های دولت روانه دادگاه کنند.

روسف 68 ساله بعد از آنکه دادگاه عالی برزیل ادواردو کانها، طراح اصلی فرایند استیضاح را از سمت ریاست مجلس برکنار کرد، برای توقف روند استیضاح خود بر شدت تلاش‌هایش افزود.

بنا بر اعلام دادستانی برزیل، روسف متذکر شده بود کانها از استیضاح به عنوان یک سلاح سیاسی استفاده کرده تا در مقابل وی به برتری دست یابد.

با وجود این، دادگاه این اظهارات را فاقد «وجاهت قانونی» دانسته بود. روسف و برخی از مقامات بلندپایه پیشین و کنونی برزیل به فساد مالی در ارتباط با شرکت نفت دولتی پتروبراس متهم هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار