رحیم‌پور:

دیپلمات‌ها پل آخر روابط با هر کشوری هستند که نباید خراب شود

معاون وزیر خارجه گفت: دیپلمات‌ها پل آخر روابط با هر کشوری هستند که نباید خراب شود.

دیپلمات‌ها پل آخر روابط با هر کشوری هستند که نباید خراب شودبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم رحیم‌پور در آئین رونمایی از 30 عنوان کتاب از اداره نشر وزارت امور خارجه که عصر روز چهارشنبه در «سرای اهل قلم» نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب برگزار شد، افزود: امیدواریم دکتر عراقچی به زودی کتابی بنویسند در مورد آنچه بر این مملکت گذشت که تعدادی افراد، سنگی را در چاه شورای امنیت انداختند و دکتر ظریف و دیپلمات‌های عاقل آن را درآوردند و نان را به جای نفت بر سر سفره های مردم قرار می‌دهند.

وی با بیان این که دیپلمات ها باید خمس علم خود را با کتاب، نگارش، بیان شفاهی و مصاحبه بپردازند، گفت: ما باید در ملاقات ها و سفرهایمان بتوانیم حافظ منافع مملکت خود باشیم.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به تجربه 30 ساله دیپلماتیک خود گفت: می‌گویند دیپلمات ها پل آخر روابط با هر کشوری هستند که نباید خراب شود و نباید این ارتباط با شعارها، حرف های تند و سخنان نظامی گری از بین برود. بنابر این، احتیاط، صبر و اعتدالگرایی در حرفه ما واجب است و دیپلمات ها باید در شغل خود از تندروی اجتناب کنند.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با نگارش کتاب «خاطرات دوران سفارت» در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب حضور پیدا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار