آبادان؛

ميزبانی آبادان درجشنواره فيلم سبز

آبادان ميزبان فيلم های منتخب پنجمين جشنواره فيلم سبزاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ احمدرضا لاهيجان زاده گفت: شهرهای آبادان ،ماهشهر و اهواز ميزبان فيلم های منتخب پنجمين جشنواره فيلم سبز هستند و احتمال مشاركت دزفول در اين جشنواره وجود دارد.

وی با بيان اينكه جشنواره فيلم سبز از 25 تا 31 ارديبهشت همزمان با سراسر كشور برگزار می شود افزود: در اين جشنواره 160 فيلم برای نمايش انتخاب شده اند كه حداقل 6 فيلم از اين تعداد آثار فيلمسازان خوزستانی است.

وی گفت: علاوه بر هنرمندان برتری كه از سوی داوران كشوری اين جشنواره معرفی می شوند، دو فيلمساز خوزستانی به عنوان رتبه های برتر در استان معرفی خواهند شد.

لاهيجان زاده افزود: سينمای شركت نفت در نيوسايد در اهواز در اين يك هفته و سينما ساحل اهواز در روزهای شنبه و يكشنبه فيلم های اين جشنواره را به صورت رايگان اكران خواهند كرد.

وی اين جشنواره را گامی بلند در ارتقای فرهنگ زيست محيطی دانست و گفت: در شرايط فعلی اين رويداد را می توان بزرگترين رويداد فرهنگی زيست محيطی غرب آسيا برشمرد كه می تواند زمينه ای برای آموزش عميق و لمس مسائل زيست محيطی مخاطبان فراهم كند.

اين جشنواره در سال 1377 با شعار تنها يك زمين داريم، حفظش كنيم آغاز شد.

 دور دوم جشنواره در سال 1379 با شعار محيط زيست در آيينه گفت و گوی تمدن ها، دور سوم در سال 1381 با شعار انسان محور توسعه پايدار و دور چهارم در سال 1384 با شعار آموزش برای توسعه پايدار برگزار شد.

اهداف اين جشنواره فرهنگسازی و ارتقای آگاهی مردم و مسئولان در حوزه حفظ و توسعه محيط زيست، ايجاد زمينه ارتباط هنرمندان و مردم با موضوع حفظ محيط زيست و ترويج و ارتقای سطح كيفی محصولات فرهنگی هنری و سينمايی در حوزه محيط زيست عنوان شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.