قزوین؛

زیان دهی 70 درصد از دفاتر پیشخوان

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: از هفت هزار دفاتر پیشخوان در کشور 70 درصد از آنها زیانده هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی  ایران در سفر به قزوین گفت : عدم واگذاری خدمات سازمان های دولتی به دفاتر پیشخوان عامل زیان آنها شده است .
زیان دهی 70 درصد از دفاتر پیشخوان

حسین مهری افزود : برنامه ریزی شده تا پست به عنوان شرکتی دولتی و به جای دفاتر پیشخوان با سازمانهای دولتی قرار داد امضا و فعالیت ها ی پستی را به  دفاتر پیشخوان واگذار کند.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی  ایران همچنین از مجهز شدن نامه رسان ها به تلفن همرا ه خبر داد که با این روش  تحویل دادن محصول و امضاء گرفتن آنها روی سیستم به صورت انلاین مخابره می شود .

وی  با بیان اینکه در این روش ساعت تحویل به صورت الکترونیکی ثبت می شود افزود : کنترل و نظارت از این طریق بیشتر خواهد بود .

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی  ایران در ادامه از راه اندازی  سایت جدید تجارت الکترونیک  در آینده نزدیک خبر داد .

مهری با اشاره به  توسعه پست لجستیک هم گفت :در این طرح  انبارداری، بسته بندی، حمل و توزیع کالاها ی مدیران فروشگاه ها و تولید کنندگان در سریعترین زمان انجام می شود و محصولات با کمترین هزینه ها به دست مشتریان می رسد.

وی به  توسعه طرح هوشمندسازی پست با  اجرای طرح «جی نف»  اشاره کرد و گفت : هدف از این طرح  تبدیل نشانی ها و آدرس ها در نقاط شهری و روستایی به ژئو کد  و تعیین طول و عرض جغرافیائی است .

مهری ادامه داد : طرح جی نف به صورت تعیین نشانی پستی همه اماکن کشور بر اساس ضوابط نظام کد پستی و مشخصات فنی آن مبتنی بر اطلاعات مکان محور  اجرا می شود.

به گفته وی ، در کل کشور 45 میلیون و 300 هزار مکان برای اجرای طرح جی نف  مشخص شده که 850 هزار مکان آن در قزوین است .

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی  ایران گفت  : کد پستی اماکن شهری به طور کامل و 35 درصد از کد پستی مناطق روستایی بهنگام شده است که تا پایان مهرماه مابقی آن کامل می شود .

وی با اشاره به وضعیت استان قزون در خدمات پستی گفت : قزوین سال گذشته در رتبه دهم خدمات پستی قرار گرفت و  انتظار می رود با توجه به صنعتی بودن این استان در تجارت الکترونیک ، پست لجستیک ، و هوشمندسازی پست فعالیت های خود را ارتقاء دهد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار