زنگ خطر برای شطرنج ایران به صدا در آمد؛

سقوط 12 پله ای شطرنج،سوغات فدراسیون از هند

شاهکار شطرنج بازان ملی پوش ایران در رقابتهای اخیر بین المللی ،قهرمان دور قبل مسابقات رادر جایگاه 12 قرار داد.

تاپ فوری//// سقوط 12 پله ای شطرنج سوغات فدراسیون از هندبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان آسیا امروز در حالی به پایان رسید که نمایندگان کشورمان نتوانستند به جایگاهی در شان شطرنج ایران کسب کنند.

دور نهم شطرنج قهرمانی جوانان اسیا در حالی  به پایان رسید که نمایندگان شطرنج ایران سقوط 12پله ای را تجربه کردند.

باتوجه به امتیازاتی که  شطرنج بازان در دوره های قبل کسب کرده بودند امید به کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها بسیار زیاد بود اما این امر میسر نشد.

شطرنج بازان ایران در دور پایانی مسابقات شطرنج قهرمانی با قبول شکست مقابل حریفان نتوانستند روی سکو قرا بگیرند. 

مسعود مصدق پور که عنوان قهرمانی دورقبل قهرمانی شطرنج آسیا را یدک می کشید اکنون در این دوره به مقام12بسنده کردو نیما جوان بخت که در سال گذشته سوم شده بود در این مسابقات با عنوان هفتمی به کارش پایان داد.

اکنون باید به این سوال پاسخ داد که با وجود درخشش وکسب عنوان قهرمانی شطرنج بازان در مسابقات سال گذشته چرا در این دوره سقوط فاحشی داشتند وحتی نتوانستند روی سکو قرار بگیرند.
البته در این باره معتقدیم که فدراسین شطرنج باید در این باره پاسخگو باشد و در مورد نتایج اخیر این فدراسیون توضیح دهد و سقوط 12 پله ای شطرنج ضربه بزرگی به شطرنج کشور خواهد زد.


پهلوان زاده:اختلاف رده سر و ته جدول رنکینگ فقط  1 و نیم امتیاز بود 

رئیس فدراسیون شطرنج  معتقد است ملی پوشان شطرنج ایران با اختلاف بسیار کم در رقابت های قهرمانی شطرنج جوانان آسیا در رتبه 12 جای گرفتند!
مهرداد پهلوان زاده در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:جوانان ظرنج ایران می توانستند با حداقل یک امتیاز جایگاه بهتری داشته باشند و البته این مسابقات که در هند برگزار شد نسبت به دوره قبل که در ازبکستان بود از کیفیت بالاتری برخوردار بود.

وی ادامه داد:ملی پوشان جوان ایران در این رقابتها عملکرد خوبی داشتند ضمن اینکه مصدق پور به دلیل اینکه مقام اول این رقابتها را هدف گرفته بود ریسک بزرگی کرد و این در رنکینگ وی در مسابقات تاثیر گذار بود.


پهلوان زاده همچنین در مورد نفرات حاضر در این رقابت ها گفت: نفرات حاضر در این رقابت ها بسیار شناخته شده بودند و ما از تجربیاتی که در این رقابت ها بدست آوردیم رضایت کامل داریم اما امثال مصدق پور ها از استعداد های شطرنج ایرانند و باید تجربیات زیادی را در راه موقفقیت در آینده کسب کنند.




انتهای پیام/

برچسب ها: شطرنج ، اسیا ، هند ، جوانان ، قهرمانی ، سکو ، سقوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار