اهواز؛

2 اولویت مهم هلال احمر خوزستان؛ مسئولیت سپاری به جوانان و آموزش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: هلال احمر باید با بکارگیری و مسئولیت سپاری به جوانان در جمعیت هلال احمر و آموزش های لازم به عنوان دو اولویت مهم کاری، نقش مداخله جویانه آن ها را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی با اشاره به وجود بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جوان در خوزستان اظهار کرد: اگر جوانان در تصمیم گیری و تصمیم سازی های جامعه موثر واقع شوند در مقابله با آسیب های طبیعی و اجتماعی موفقیت های بیش تری کسب می کنیم و توجه به خواسته های آن ها زمینه شکوفایی وتوسعه استان را فراهم می کند.
وی افزود: برنامه های استان باید جوان محور باشد و محوریت برنامه ریزی با توجه به جوانان صورت گیرد تا آینده روشنی را داشته باشیم.

خدادادی با اشاره به راهکارهای کاهش خطر پذیری برای به حداقل رساندن خسارت های ناشی از آسیب ها اظهار داشت: آموزش های تخصصی و همگانی از جمله این روش ها است که در صورت ارائه آموزش های لازم به آحاد مختلف جامعه، توانمندی مقابله با آسیب های طبیعی واجتماعی افزایش می یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: این جمعیت با ارائه آموزش های همگانی و تخصصی، آموزش تیم های تخصصی از جمله نیروهای واکنش سریع و امدادگران و آموزش همگانی به آحاد جامعه برای مقابله با سیل، زلزله، زمینه ساز مقابله با آسیب های احتمالی است.

وی اذعان داشت: هلال احمر باید همواره از آمادگی لازم برای مقابله با آسیب های طبیعی و اجتماعی برخوردار باشد تا وظیفه ذاتی خود یعنی کاهش خطرپذیری جوامع در مقابله با آسیب ها را به خوبی انجام دهد.

علی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر وظایف خود را بر اساس اصول 7 گانه و اهداف 4گانه انجام می دهد در نتیجه حوزه جهان شمولی و کمک به انسان ها را در نظر می گیرد و در راستای برقراری صلح، تفاهم، تسکین آلام بشری، کمک به سلامت جامعه و تامین کرامت انسان ها گام بر می دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.