اراک؛

اجرای سند ملی حقوق کودکان با همکاری همه دستگاه ها

برنامه جامع حقوق کودک یک نوع سند ملی و برنامه جامع مشترک بین دستگاه‌های دولتی است و با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، در کارگروه امور بانوان و خانواده استان مرکزی که با محوریت تشکیل کارگروه‌های کنوانسیون حقوق کودک امروز در استانداری مرکزی برگزار شد گفت : با توجه به اینکه کودکان امروز رهبران فردای این جامعه هستند برنامه‌ریزی حوزه کودکان باید با جدیت پیگیری شود.

الوندی افزود: مدت دو سال روی این برنامه کار شده است و به ‌عنوان یک مجموعه در شورای هماهنگی مرجع ملی حقوق کودک اواخر سال کذشته تصویب شد و اجرای آن هم از سال 95 تا سال 1404 به مدت 10 سال پیش‌بینی شده است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: این برنامه اجرایی عملیاتی برای ارتقای وضعیت حقوق کودکان زیر 18 سال است و در آن همه اهداف، فعالیت‌ها، وظایف و برنامه اجرایی دستگاه‌های دولتی عضو مرجع را با کمک خودشان مشخص کردیم و از امسال هم به‌صورت جدی بر اساس آن کارهایمان را انجام می‌دهیم.

الوندی افزود: در قانون اساسی و سند چشم‌انداز نیز به این موضوع توجه شده است و به استانداردهای منطقه‌ای رسیدیم اما در برخی موارد با مشکل روبرو هستیم.

وی گفت: فعالیت بانک اطلاعاتی کودکان با عنوان گنج انسان تا دو ماه آینده در فضای مجازی قابل دسترسی است و برای حمایت از حقوق کودکان راه اندازی می شود .

معاون سیاسی امنیتی استانداری هم با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات کودکان توسط مسئولین امر و دستگاههای دولتی گفت: گروههای چهار گانه شامل آموزش و اطلاع رسانی به مسئولیت صداوسیما، قانونگذاری به مسئولیت دادگستری، حمایت و هماهنگی با مسئولیت بهزیستی و پایش و ارزیابی توسط خانه سازمان های مردم نهاد باید اقدامات خود را در خصوص وضع موجود و مشکلات و رعایت حقوق کودکان به دبیرخانه این کارگروه اعلام نمایند.

حسن بیگی افزود: باید کمیته تخصصی کودکان توسط فرمانداری ها در شهرستانها تشکیل شود و از دو ماه آینده در هرکارگروه 2 فرمانداری اقدامات خود را در خصوص رفع مشکلات کودکان عنوان کنند.

وی گفت: بنابر اعلام آمادگی سازمان های مردم نهاد در خصوص تدوین برنامه جامع کودکان ، این طرح باید هرچه سریعتر تهیه و به دبیرخانه اعلام شود.

همچنین فرجی، مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی در این کارگروه گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده در سطح دستگاهها و فرمانداریهای عضو کارگروه در سال 94 اداره کل زندانها و دانشگاه علوم پزشکی به صورت مشترک رتبه اول را دربین دستگاهها و فرمانداری خنداب و ساوه نیز به صورت مشترک رتبه اول را در بین فرمانداری ها کسب کردند.

انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، حقوق ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.