زنجان؛

پايان رفاقت با سوء استفاده از حساب و خريد اينترنتی

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسايی و دستگيری عامل برداشت غير مجاز ازحساب شهروند زنجانی خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرگرد جواد شعبانپور گفت: در پي شکايت مردی جوان مبنی بر برداشت غير مجاز از حساب عابر بانکی وی رسيدگي به موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس فتا استان قرار گرفت.

شاکی در اظهارات خود به کارشناسان گفت: در چند روز گذشته متوجه شدم مبلغ پنج ميليون و 647 هزار ريال از حسابم توسط فردی ناشناس برداشت و صرف خريد اينترنتي شده است.

کارآگاهان پليس فتا پس از بررسي دقيق پرونده و استعلام از مبادي ذيربط توانستند هويت متهم را بدست آورده و در اقدام بعدي مکان وی را شناسايي نمايند.

متهم که از دوستان و همكار شاکی در فروشگاه لوازم خانوادگی بود ، پس از دستگيری منکر هر گونه برداشت غير مجاز بود اما با ديدن شواهد فنی غيرقابل انکار بزه خود را پذيرفت.

متهم اعتراف کرد: با استفاده از رمز دوم حساب شاکي در محل كار شارژ تلفن همراه و بليط قطار برای خود خريداری کرده و بعد از آن با سوء استفاده از اطلاعات حساب شاکی اقدام به خريد اينترنتي و پرداخت قبوض (آب و برق و..) نموده است.

سرگرد شعبانپور به دارندگان کارت های اعتباری توصيه کرد: به منظور پيشگيری از هرگونه برداشت غير مجاز ؛ شهروندان ضمن حفظ محرمانگي رمز های حساب خود به صورت دوره ای آن را تغيير داده و از تراکنش های مالی حساب خود مطلع باشند.



انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.