شهرکرد؛

تشکیل کمیته تخصصی طرح نشانی استاندارد مكانی ملی در شهرکرد

نخستین کمیته تخصصی طرح نشانی استاندارد مكانی ملی (GNAF)، با حضور معاون برنامه ريزی و توسعه، و مدیرکل جغرافیایی و کدگذاری پستی شركت پست جمهوری اسلامی، در شهرکرد تشکیل شد.

تشکیل کمیته تخصصی طرح نشانی استاندارد مكانی ملی در شهرکردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نشست کمیته تخصصی طرح نشانی استاندارد مكانی ملی (GNAF)، با حضور سيد مجتبی نصيری معاون برنامه ريزی و توسعه، و کاظم میرزایی مدیرکل جغرافیایی و کدگذاری پستی شركت پست جمهوری اسلامی، در شهرکرد تشکیل شد.

معاون برنامه ريزی و توسعه شركت پست جمهوری اسلامی در این نشست گفت: شرکت پست موظف است تا پایان شهریور ماه امسال، نشانی پستی تمامی اماکن کشور را بر اساس ضوابط نظام کدپستی و مشخصات فنی مبتنی بر اطلاعات مکان محور GNAF تهیه و ارائه دهد.

سيد مجتبی نصيری، با اشاره به تشكيل و فعال سازی كارگروه های نقشه و مديريت نشانی در كشور، افزود: بيش از 46 ميليون رکورد كدپستی در نقاط مختلف شهری و روستايی كشور وجود دارد که با ثبت اين ميزان، تحول قابل قبولی در حوزه پست رخ داده است.

وی اضافه کرد: بر اساس اجرای طرح نشانی استاندارد مكانی ملی (جی نف ـ GNAF)، 20 ميليون و 33 هزار و 272 واحد در كشور شناسايی شده که از اين تعداد، 14 ميليون و 895 هزار و 599 واحد شهری و پنج ميليون و 137 هزار و 673 واحد روستايی است.

نصیری، با اشاره به خدمات ارائه شده در طرح سیماک نیز گفت: با پیاده سازی این طرح، دهیاری ها از طریق وب اقدام به اخذ استعلام، تشکیل پرونده الکترونیکی و ... می کنند که هم مردم و هم دهیاری ها از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

گفتنی است: طرح نشانی استاندارد مكانی ملی (GNAF) با هدف يكسان سازی و ایجاد نشانی استاندارد ملی، در سراسر کشور اجرا می شود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.