جناح ها در عمل ثابت کنند هدفشان خدمت به مردم است

آیت الله مکارم شیرازی گفت: مقاماتی که در اختیار مسؤولان است، گزینه شخصی و طعمه نیست بلکه برای خدمت به مردم است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، بر لزوم خدمت رسانی مسؤولان به مردم و تلاش همه جانبه برای حل مشکلات آنان تاکید کرد.

وی افزود: برخی حرف ها از مردم شنیده می شود که چه آب و نانی در مقامات و مناصب است که این اندازه برخی برای رسیدن به آن تلاش می کنند و سر و دست می شکنند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید تلاش ها در مسیر هدف و خدمت به مردم باشد، تصریح کرد: مقاماتی که در اختیار مسؤولان است، گزینه شخصی و طعمه نیست بلکه برای خدمت به مردم است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: جناح ها باید عملا ثابت کنند هدف شان خدمت به مردم است، اشخاص نیز ثابت کنند مقام ها و منصب ها را برای خدمت به مردم می خواهند والا از ارزش در انظار مردم می افتند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همه سعی کنند کارها و تلاش های شان در مسیر خدمت به مردم باشد، اگر این باشد بسیاری از اختلافات و نزاع ها برچیده و خاموش می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تشکیل مجلس جدید در خردادماه، یادآورشد: امیدواریم در عمل نشان دهند که هدف شان از تلاش های انتخاباتی و تبلیغاتی حل مشکلات عمومی بوده است نه حل مشکلات شخصی خودشان؛ این کار مردم را امیدوار می کند.

این مرجع تقلید با بیان این که رمز پیروزی این است که مردم به حکومت شان خوش بین باشند، تصریح کرد: این مهم محقق نمی شود مگر اینکه در عمل نشان دهند.

وی اعتماد میان مردم و حکومت را سرمایه ای بزرگ دانست و گفت: این مهم زمانی حفظ و تقویت خواهد شد که مردم مطمئن شوند مسؤولان به دنبال حل مشکلات آنان هستند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعا برای حل مشکلات جهان اسلام اظهار داشت: وقتی انسان مشکلات مردم سوریه و ویرانی ها و اختلافات در جهان اسلام را می بیند، بسیار متاثر و اندوهگین می شود؛ امیدواریم خدای متعال دست های اختلاف افکن را قطع بفرماید و با فرج آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) این مشکلات نیز پایان یابد.

این مرجع تقلید در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالروز میلاد حضرت امام سجاد و حضرت قمر بنی هاشم(ع) افزود: مقام و جایگاه حضرت امام سجاد(علیه السلام) بر همه روشن است، آثار به جای مانده از ایشان بویژه صحیفه سجادیه و رساله الحقوق بسیار غنی و پر محتوا و جامع است.

وی همچنین ضمن تبیین گوشه ای از فضائل و مناقب حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) تصریح کرد: اگر می خواهیم مقامات حضرت بنی هاشم(علیه السلام) را بدانیم باید به زیارت نامه ایشان مراجعه کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی با استناد به حدیثی از امام زین العابدین(علیه السلام) محاسبه نفس را امری بسیار مهم و تاثیر گذار در سعادت انسان ها دانست.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار