ضرورت همراهی بانک ها با تولید کنندگان برای تحقق اقتصاد مقاومتی

استاندار خراسان رضوی بر لزوم همراهی بانك ها با توليد كنندگان و كارآفرينان در راستای تحقق سياست های اقتصاد مقاومتی تاكيد كرد.

به گزارش گروه استان استاندار خراسان رضوي:ضرورت همراهی بانک ها با تولید کنندگان برای تحقق اقتصاد مقاومتیهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عليرضا رشيديان در نشست هم انديشي و شوراي هماهنگي بانك‌هاي استان گفت: منابع بانك هاي استان در سال 94 در مقايسه با سال پيش از آن، 45.5درصد افزايش داشته است.

وي افزود: نسبت مصارف به منابع نيز در سال 94 به 65.8 درصد رسيد كه اين درصد در سال جاري بايد از رقم كنوني فراتر رود.

استاندار خراسان رضوي گفت: از مجموع تسهيلات پرداخت شده در سال گذشته، 23 درصد به بخش كشاورزي، 24 درصد به بخش صنعت، 18 درصد به بخش ساختمان و مسكن و 35 درصد به بخش بازرگاني و خدمات پرداخت شده است.

رشيديان با اشاره به پيش بيني رشد 24.5 درصدي مصارف بانك هاي استان در سال جاري، نظارت بر عملكرد بانك‌ها و جلوگيري از انحراف مصرف تسهيلات را ضروري خواند و خواستار استفاده بهينه از منابع موجود شد.

وي با اشاره به توانمندي‌هاي خراسان رضوي در حوزه‌هاي مختلف، خاطرنشان كرد: بهره‌گيري مناسب از اين فرصت‌ها، توسعه متوازن استان و ارتقاي شاخص ‌هاي توسعه را به دنبال دارد.

استاندار خراسان رضوي بر لزوم توجه به سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي، تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي و حمايت از واحدهاي صنعتي در راستاي ايجاد اشتغال تاكيد كرد.

رشيديان گفت: يكي از اولويت هاي دولت در سال 95 فعال سازي واحدهاي كوچك و متوسطي است كه به هر دليل دچار بحران شده اند و بايد از اين امكان در استان بهره گرفته شود.

وي با قدرداني از عملكرد اداره كل كميته امداد امام خميني (ره) استان به دليل كسب رتبه نخست پرداخت تسهيلات خوداشتغالي كشور، دستگاه هاي اجرايي را مكلف كرد تا نسبت به اخذ سهم استان از محل يارانه هاي بخش توليد، تلاش كنند.

انتهی پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.