مخالفت آمریکا با قرار دادن جیش الاسلام و احرار الشام در فهرست گروه‌های تروریستی

آمریکا با درخواست روسیه برای قرار دادن «احرار الشام» و «جیش الاسلام» در فهرست گروه‌های تروریستی مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، درخواست روسیه در شورای امنیت مبنی بر قراردادن گروه های "احرارالشام"و"جیش الاسلام" در فهرست گروه های تروریستی با مخالفت آمریکا، انگلیس، فرانسه و اوکراین مواجه شد. این موضوع حمایت این کشورها را از تروریسم آشکار کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه این خبر را منتشر کرد.

"سرگئی لاوروف"  -- وزیر امور خارجه روسیه -- پیشتر اعلام کرده بود گروه های تروریستی احرار الشام و جیش الاسلام در تفکرات و اصول وحشیانه با داعش و جبهه النصره فرقی ندارند. نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز چندی پیش از کمیسیون بین اللملل خواست نام این دو گروه در فهرست مجازات بین المللی درج شود.

تحقق این امر تنها با موافقت تمام اعضای شورای امنیت امکان پذیر می شود.

در تحولی دیگر، سخنگوی فرستاده آمریکا در سازمان ملل در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد: "این درخواست روسیه عواقب وخیمی دارد. ما در صدد هستیم کشتار در سوریه را متوقف کنیم. الآن زمان مناسبی برای تغییر مسیر نیست. ما باید برای جلوگیری از تشدید خشونت در این کشور تلاشهای خود را افزایش دهیم."

گروه تروریستی «جیش‌الاسلام» از سوی عربستان سعودی حمایت مالی و نظامی می شود. این گروه تفکرات وهابیت را سر لوحه خود قرار داده و همواره بخش های مسکونی دمشق و حومه را مورد هدف قرار می دهد. «احرارالشام» نیز یک گروه تروریستی است که با مقامات ترکیه و رژیم آل سعود در ارتباط است. این گروه جنایت های بسیاری را در حق غیر نظامیان سوری مرتکب شده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
آقای اباما آقای مارکو هر دو بدانید،من با دوشمنان ،آدمهای خوب می جنگم ،وشما هم با آدمهای شیطانی بجنگید ،احرام الشام الرحمان الفتح جیش الا سلام جبعه النصره القاعده طالبان داعش تکفیری بعثی آل خلیفه آل سعود نازی سوسیالیس کومونیست صهیونیست مخاهدین خلق منافقان بوکوحرام الشهاب ارتش آزاد ،طرفدارن سیسی جز گورو های شیطانی هستند وآنها را حتما باید از بین روند،من از کسانی که در آمریکا واقعا حضرت عیسی (ع)حضرت موسی(ع)را مورد قبول خود دارند با ایران اسلامی هماهنگ شوید واین آدمهای بد قصته را از بین ببرید
آخرین اخبار