برنامه عملیاتی و نظام پایش راهکاری برای افزایش کیفیت دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی

معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت گفت: داشتن برنامه عملیاتی و نظام پایش به افزایش سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهر موهبتی معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت در اجلاس روئسای کلان مناطق آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: هدف از این اجلاس پایش عملیاتی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی است که یکی از چالش‌های جدی نظام برنامه‌ریزی کشور فقدان برنامه عملیاتی می باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های توسعه تنها بین 20 تا 50 درصد عملیاتی می‌شوند، گفت: در کمیسیون اجتماعی آیین‌نامه‌‌ای داریم که باید این برنامه‌ها را عملیاتی نماییم و در ظرف 15 روز با روئسای هر منطقه ،برنامه‌هایی که امروز مصوب می‌شود را پایش کنیم تا برنامه عملیاتی برای یک سال آینده داشته باشیم.

موهبتی با اعلام اینکه 70 درصد برنامه‌های استراتژیک در دنیا به دلیل نبود برنامه عملیاتی و فقدان نظام پایش شکست می‌خورند، افزود: روِئسای دانشگاه‌ها با داشتن برنامه عملیاتی و پایش مناسب می‌توانند روند کاری خود را ارزشیابی کنند و اعتبار به بخش‌های مختلف دانشگاهی تخصیص دهند.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی 10 منطقه کلان را تعریف کرده، گفت:  شورای کلان مناطق از حوزه آموزش شروع شد، اما فعالیت اصلی و خدمات در حوزه سلامت ارائه شد که تمرکززدایی می‌تواند ملاک عمل در جلسات بعدی باشد.

موهبتی با اشاره به شعار امسال افزود:سیاست‌ها و ظرفیت ها باید  به نحوی باشد تا با افزایش سهم بیمه ها باشد تا به عملیاتی شدن این طرح بپردازیم و محصول خوبی را شاهد باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار