اهواز؛

عیادت دو هنرمند هلندی از استاد حبیب نقاش

دو هنرمند هلندی در آیینی با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از استاد حبیب نقاش در دزفول عیادت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، استاد حبیب نقاش در سال ۱۳۱۱ در  دزفول بدنیا آمده است. او در خانواده ای رشد یافت که پدر و عمویش تنها نقاشان دزفول بودند.

استاد  افتخار حضور در جشنواره های مختلف را دارد و دارای مقام ها کشوری متعدد در این رشته است.

از آثار مهم استاد می توان به شمایل سازی ( نقاشی بروی چوب و شیشه و پرده و دیوار ها از ائمه اطهار ) اشاره کرد که هم اکنون در موزه ها و بقعه سبزقبا و بقعه سیاهپوشان دزفول موجود است. اسم اصلی استاد غلامرضا نقاش است که از کودکی با حبیب نقاش خوانده شده است.
 چین و چروک صورت، قامت خمیده، موهای سپید و رعشه دست، دیگر توان ایستادن را از او گرفته بود.

می گفت چند سالی است که دیگر نقاشی نمی کند اما با صدایی آهسته همچنان با شور و شوق آثارش را به ما معرفی می کند. از تمثال حضرت عیسی(ع) تا تابلوی یوسف و زلیخا و…

مگر می شود هنرمند شیعه باشی و در آثارت از عاشورا چیزی نباشد. مگر می شود در دزفول پایتخت مقاومت ایران زندگی کنی و اثری از دفاع مقدس و شهادت خلق نکرده باشی.

 تابلوی سقایی حضرت ابالفضل(ع) برای کودکان لب تشنه عاشورا یا تابلوی بزرگ عاشورا در ابعاد ۵ در ۲ متر، اثری آمیخته از حماسه عاشورا و دفاع مقدس آثاری نبودند که در جشنواره های کشور نتوانند توجه ها را به خود جلب نکنند.

وقتی مترجم ما صحبت های استاد را برای دو هنرمند هلندی که به همراه معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ورئیس  ارشاد دزفول، در این عیادت همراه ما بودند، ترجمه می کرد، بسیار علاقمند شدند که یکی از آثار استاد را با هر قیمتی خریداری کنند که استاد حبیب نقاش با لبخند به آنها گفت: تابلوهایم همچون فرزندانم برایم عزیزاند و نیازی به پول فروش آنها ندارم.

درپایان این دیدار  توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی با اهدای هدایایی از استاد حبیب نقاش قدردانی شد .

انتهای پیام/و

برچسب ها: خوزستان ، دزفول ، عیادت ، حبیب ، نقاش ، هلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.