رکورد بی‌سابقه آلمان در تولید انرژی پاک+ نمودار

چهارمین اقتصاد برتر دنیا توانست بیش از 90 درصد برق موردنیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تولید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت تینک پروگرس، روز یکشنبه گذشته برای یک لحظه کوتاه تولید برق در آلمان از منابع تجدیدپذیر به 90 درصد مصرف کل برق در این کشور رسید.

روز 8 مه (19 اردیبهشت) در ساعت 11 صبح به وقت محلی، برق تولیدی آلمان بوسیله نیروگاه‌های آبی، بادی و خورشیدی به 55 گیگاوات رسید که تنها 3 گیگاوات کمتر از مصرف خانگی 58 گیگاواتی برق در آن ساعت خاص از روز بود.

البته تمام این میزان انرژی پاک در آن لحظه وارد شبکه توزیع برق آلمان نشده است؛ اما اینکه صنعت تولید برق آلمان توانسته است در آن لحظه حدود 94 درصد کل مصرف خانگی این کشور را از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید کنند در نوع خود مهم و قابل توجه است.

آلمان در حال حاضر با 3.7 هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، اقتصاد اول اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ کره زمین به شمار می‌رود. رسیدن تولید برق از منابع تجدیدپذیر به نقطه اوج خود در روز یکشنبه نشان داد که انرژی باد و انرژی خورشیدی به خوبی می‌توانند نیاز داخلی این کشور به برق را تامین کنند و نکته دیگر اینکه، انرژی پاک در این کشور شانه به شانه اقتصاد آن رشد کرده است. این رشد برابر و پایدار به خوبی در نمودار زیر نیز قابل مشاهده است.

رکورد بی‌سابقه آلمان در تولید انرژی پاک+ نمودار

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، آلمان به دلیل برخورداری کافی از نور خورشید و باد در حال حاضر دومین کشور جهان در زمینه تولید انرژی پاک به شمار می‌رود و این کشور به طور متوسط حدود 30 درصد از برق موردنیاز خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کند. این در حالیست که تنها 13 درصد از برق موردنیاز آمریکا از منابعی غیر از سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار