اهدای 5 نشان وجایزه هنری فردوسی به فردوسی شناسان

همزمان با روز ملی فردوسی، نشان وجایزه هنری فردوسی به 5 نفر از فردوسی شناسان اهدا خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسئول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر خراسان رضوی در نشست مشترک بزرگداشت فردوسی که صبح امروز در اداره ارشاد برگزار شد گفت: از سال 93 تاکنون، 12 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر موفق به اخذ نشان فردوسی شده اند و قرار است امسال به 5 نفر دیگر که یک نفر از آن ها تابعیت غیر ایرانی دارد، نشان و جایزه هنری فردوسی اهدا شود.

غلامحسین علیپور در مورد اهدای نشان و جایزه هنری فردوسی خاطر نشان کرد: در طول سال فعالیت های مرتبط با فردوسی را رصد کردیم که در محورهای فردوسی شناسی، زبان و ادبیات فارسی، خادمان زبان پارسی و حوزه فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت های مرتبط را پیگیری کردیم و از این میان تصمیم گرفتیم که به این 5 نفر نشان فردوسی را اهدا کنیم.

وی افزود: این مراسم قرار است در روز 24 اردیبهشت در تالار دانشکده علوم پایه فردوسی از ساعت 16 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شود.

مسئول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر استان معرفی کردن فردوسی را به عنوان یک تکلیف دانست و تصریح کرد: فردوسی باید به عنوان یک جریان فرهنگی، ادبی معرفی شود و این تکلیف ما نسبت به فردوسی است.

علیپور همچنین از نشست تخصصی کتابخوان فردوسی در روز 26 اردیبهشت خبر داد و خاطر نشان کرد: این مراسم با حضور اساتید دانشگاه در دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار