بزرگداشت فردوسی با تاکید بر بعد معنوی شاهنامه

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ضمن تشریح برنامه های روزهای بزرگداشت حکیم فرزانه توس، ابوالقاسم فردوسی،از تاکید بر بعد معنویت و مذهبی شاهنامه در مراسم های امسال خبر داد.

بزرگداشت فردوسی با تاکید بر بعد معنوی شاهنامه

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع صفت در نشست خبری مشترک تشریح برنامه های روز ملی فردوسی در اداره ارشاد استان گفت: یکی از موضوعاتی که در شاهنامه بسیار پر رنگ است بحث معنویت و تکیه فرهنگی شاهنامه بر آموزه های دینی است که در مقایسه با بعد حماسی آن کمتر به آن توجه شده است.

وی نگاه به فردوسی را از دو منظر مورد توجه قرار داد و افزود: اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد حقی است که فردوسی و شاهنامه و منطقه توس بر تاریخ، فرهنگ، تمدن و زبان و ادبیات ما دارد و باید به خاطر ای مسائل به آن توجه ویژه ای کنیم.

زارع صفت در ادامه ما را نیازمند هویت فردوسی دانست و تاکید کرد: ما در حوزه فرهنگ، انتقال فرهنگی، توسعه فرهنگی، تولید پیام های فرهنگی و بسیاری از ابعاد فرهنگی نیاز به فردوسی داریم چرا که شاهنامه ریشه در غنای هویتی ما دارد.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی پرداختن به مقوله فردوسی و بزرگداشت وی را از پیش تولید برنامه های مشهد 2017 دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به نام گذاری امسال با تاکید بر اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل، می توانیم شاه کلید اقتصاد مقاومتی را توانمندسازی درونی و تکیه بر آن بدانیم که قطعا توجه به بزرگداشت فردوسی می تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک کند که خود نوعی از اقتصاد مقاومتی است.

زارع صفت از توسعه مشارکت ها و همدلی ها و هماهنگی دستگاه های مختلف استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سعی کردیم مراسم امسال را از ابعاد مختلف نگاه کنیم و برنامه هایی هم در شهرستان ها صورت بگیرد از جمله زنگ فردوسی در تمامی مدارس، مسابقه انشا با موضوع فردوسی، همایش و نمایش هایی در مورد فردوسی، اجرای مراسم های شب شعر و نشست های فردوسی شناسی در استان ها از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

وی از برگزاری همایش های علمی و دانشگاهی برای بزرگداشت فردوسی خبر داد و افزود: این همایش ها چه در حوزه دانشگاه و چه در سطح کارشناسان فردوسی شناس برگزار می شود.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گردهمایی دبیران تاریخ در روز 5 شنبه در آرامگاه فردوسی را یکی از برنامه های علمی این بزرگداشت دانست و تصریح کرد: همایش گردهمایی دبیران تاریخ استان و اجرای نقالی، اجرای موسیقی آئینی و نمایشنامه های دانش آموزی با موضوع فردوسی در روز23 اردیبهشت در محل آرامگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

زارع صفت همچنین از بهسازی و ساماندهی بلوار پردیس توس خبر داد و خاطر نشان کرد: بهسازی و ساماندهی بلوار پردیس توس از جمله ماموریت هایی است که توسط اداره کل پیگیری می شود که با حضور مهمانان داخلی و خارجی، ساماندهی و سرمایه گذاری خوبی در این بخش شده است.

وی از بهره برداری از تندیس فردوسی در روز بزرگداشت وی خبر داد و ادامه داد: تندیس فردوسی مدت هاست توسط بخش خصوصی و شهرداری در حال ساخت است که امیدواریم در این روز به بهره برداری برسد.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  نکوداشت فردوسی و بزرگداشت میراث وی و توجه به ابنیه تاریخی توس را از اهداف برگزاری برنامه های روز فردوسی دانست.

گفتنی است بزرگداشت فردوسی از 23 اردیبهشت تا 25 اردیبهشت در مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار