کرمانشاه؛

دو دهه از موضوع منطقه ی ویژه ی اقتصادی اسلام آباد غرب هم گذشت

به گفته معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بیش از دو دهه است که موضوع منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب در جریان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رضا رحیمی گفت:بدون وجود امکانات زیربنایی مانند آب، برق و مخابرات، نه تنها سرمایه گذاران خارج از استان، بلکه کارآفرینان بومی نیز اشتیاقی برای سرمایه گذاری در این مجموعه نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان فراهم کردن زیرساخت‌ها برای مناطق ویژه اقتصادی اسلام آباد و قصرشیرین را به عنوان یک اولویت دنبال می‌کند افزود:امیدواریم فراهم شدن این امکانات بستری برای رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در این منطقه که از آمار بیکاری بالایی نیز برخوردار است باشد.

رحیمی گفت:فراهم کردن زیرساخت های اولیه مانند مخابرات، راه های ارتباطی و آب و برق برای مناطق ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی از جمله وظایف قانونی دولت است و در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف است در لوایح سنواتی کشور بودجه های لازم را برای اجرای این زیرساخت ها پیش بینی کند.

وی گفت:در گام اول یک دکل مخابراتی با مشارکت اداره مخابرات در این منطقه احداث می شود تا حداقل بستر مورد نیاز برای ایجاد سیستم های ارتباطی، گمرکی و سایر بخش ها فراهم شود و برای ایجاد در سال آینده یک خط فیبر نوری با پهنای باند مناسب برای این مجموعه اقتصادی در سال آینده تلاش می کنیم منابع مالی مورد نیاز را از طریق رایزنی با وزارتخانه مربوطه تأمین کنیم.


انتهای پیام/پ





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.