تلفات سنگین طالبان در ۲۴ ساعت گذشته؛

بیش از ۱۵۰ طالب در عملیات نیروهای امنیتی کشته و زخمی شدند

وزارت امور داخله کشور اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته در جریان عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستکم ۱۵۰ طالب کشته و زخمی شده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،وزارت داخله با نشر خبرنامه ای گفته است که نیروهای پلیس، ارتش و امنیت ملی کشور، در جریان ۲۴ ساعت گذشته۳۱ مورد عملیات پاکسازی را به هدف سرکوب تروریستان در مربوطات ولایت های کنر، ننگرهار، پروان، لوگر، میدان وردک، دایکندی، قندهار، زابل، ارزگان، هلمند، هرات، سرپل، جوزجان، قندوز و تخار راه اندازی کرده است.

در خبرنامه آمده است که در نتیجه این عملیات ها، ۹۹ هراس افگن طالب کشته، ۵۵ هراس افگن زخمی و ۹ هراس افگن دیگر دراین عملیات ها بازداشت شده اند.

گفته می شود که در این عملیات ها ۸ سرباز پولیس ملی شهید و ۱۶ تن دیگر زخمی شده اند.
جزییات این عملیات ها در خبرنامه چنین آمده است:
قندهار- میوند، شاولی کوت
در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی کشور درمربوطات ولسوالی های میوند و شاولی کوت ولایت قندهار، ۱۴ دهشت افگن مربوط گروه تروریستی طالب کشته و دو تن آنان زخم برداشته اند در این عملیات مقداری جنگ افزار هراس افگنان طالب نیز از بین برده شده است.

ولایت جوزجان
در عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی کشور که در مربوطات ولسوالی مردیان و مسیر شاهراه جوزجان- سرپل راه اندازی شد، ۳۵ دهشت افگن طالب کشته و ۱۶ دهشت افگن دیگرزخم برداشته اند.

در این عملیات، دو میل راکت انداز همراه با ۴۷ فیرمرمی راکت، ۳۰ مرمی هاوان، ۱۰۰ کیلوگرام مواد انفجاری،۱۸ میل سلاح مختلف النوع و ۱۴ عراده موتر سایکل بدست نیروهای امنیتی کشور افتاده است.

هرات- رباط سنگی،غوریان و گلران
در عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی کشور در مربوطات ولسوالی های رباط سنگی، غوریان و گلران ولایت هرات، چهار دهشت افگن طالب همراه با چهار میل کلاشنیکوف، یک میل بم افگن و مقداری مواد انفجاری بازداشت شده اند.

قندوز- چهاردره
در یک عملیات نیروهای امنیتی کشور در مربوطات ولسوالی چهار دره ولایت قندوز، ملاجبار یکی از افراد کلیدی دهشت افگنان طالب همراه با ۱۵ افرادش به هلاکت رسیدند.
در این عملیات، ۵ میل کلاشنیکوف، یک ضرب هاوان، ۱۰۰ حلقه ماین و مقداری مواد انفجاری نیز کشف و بدست آمده است.

هلمند- نهر سراج
در یک عملیات نیروهای امنیتی کشور در مربوطات ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند، ۱۴ دهشت افگن طالب کشته و ۱۳ تن دیگر زخم برداشته اند در این عملیات مقداری جنگ افزار نیز کشف و بدست آمده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.