کارشناس حوزه نفت: صنعت نفت آمریکا از حرکت ایستاده است

وبسایت ان پی آر در گزارشی به بررسی وضع آشفته نفت و زمان خروج از این دوران سخت پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت رادیو ملی آمریکا (ان پی آر) در گزارشی نوشت: تنها چند ماه پیش بهای هر بشکه نفت به کمترین سطح در 30 سال گذشته رسیده بود. پس از آن بهای طلای سیاه اندکی افزایش یافت؛ اما همچنان بهای آن 60 درصد از تابستان سال 2014 کمتر است.

به دنبال کاهش بهای نفت، شرکت های نفتی و گازی که زمانی در پول غلت می زدند، حالا مجبور شدند بهره برداری از سکوهای نفتی خود را کاهش دهند. برخی از شرکتها حتی دهها هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کردند. 

شکی نیست که صنعت نفت آمریکا دوران سختی را پشت سر می گذارد؛ اما پرسش اینجاست که آیا باید به آن همانند یک چرخه یا یک دوران جدید نگاه کنیم؟

برای پاسخ به این پرسش، ان پی آر با "تی بون پیکن،" رئیس شرکت انرژی "بی پی کپیتال" مصاحبه کرد. این سرمایه دار و کارآفرین میلیاردر گفت: صنعت نفت آمریکا از حرکت ایستاده است؛ اما این مسئله همیشگی نیست.

این چرخه از این دوران خارج می شود و همیشگی نخواهد بود. اما در حال حاضر، ما از حرکت ایستاده ایم. حدود 200 هزار نفر از کار بیکار شده اند. بنابراین، اگر دوباره به قبل برگشتیم، فکر نکنید همه چیز به سرعت بهبود میابد.

وی گفت: راه حل مقابله با این بحران توجه به انرژی هایی از جمله باد و خورشید است. روزانه 94 میلیون بشکه نفت در جهان تولید می شود و 70 درصد از آن صرف سوخت حمل و نقل می شود. انرژی باد و انرژی خورشیدی منابع خوبی هستند؛ اما هیچکدام از آنها سوخت های حمل و نقل را تأمین نمی کند. منظورم این است که این انرژی ها نیز می توانند تقویت شوند. من آمریکایی هستم؛ اما واقعگرا هم هستم و حقیقت این است که ما در جهان انرژی زیادی مصرف می کنیم. 94 میلیون بشکه نفت که کاهش آن غیرممکن است.

به نوشته ان پی آر، از سال 1980 تاکنون 5 بار بهای نفت به شدت کاهش یافته است. در 4 مورد آن عربستان سعودی بهای نفت را ثابت کرد. علت آن نیز عرضه بیش از اندازه نفت بود. حالا این پنجمین بار است که جهان با چنین بحرانی روبرو شده است. بهای نفت بشکه ای 100 دلار بود و حالا به 26 دلار در هر بشکه رسیده است. سعودی ها نیز گفته اند تولید نفت را کاهش نمی دهند. روسیه هم تولید نفت را کم نکرد.

این کارآفرین همچنین از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا حمایت کرد و گفت به وی رأی می دهد. وی گفت: ترامپ پیروز می شود. وی پیروز انتخابات می شود؛ زیرا آمریکا تغییر می خواهد. آمریکایی ها نمی دانند ترامپ چه چیز را تغییر می دهد؛ اما معتقدند با ورود وی به کاخ سفید، تغییراتی در آمریکا ایجاد می شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار